Bij mij is vrijdag ook een verstandskies operatief verwijderd, hij lag ondersteboven en groeide richting de onderkant van de kies erachter.Vanwege een onsteking eronder werkte de verdoving niet helemaal en voelde dus het opensnijden van me tandvlees.(au)Na een kwartier was hij dr uit.(pffff was erg zenuwachtig en blij dat het achter de rug was.
Ik had het goed gekoeld.De pijn leek mee te vallen, kreeg zaterdagavond hevige pijn in me kaak, kon er niet van slapen kon alleen maar huilen.
Huisartsenpost gebeld, kreeg diclovenac voorgeschreven, dat hielp niet.
Zondag naar de noodtandarts geweest, kreeg een soort kruidnagelachtigspul in de wond, er werd alveolitis oftewel verstoorde wondgenezing gecontateerd.De pijn leek wel wat te verminderen.Maandag ter controle naar mijn eigen tandarts geweest, heeft het kruidnagelwatje verwijderd en alles schoongespoeld, kreeg nu zelf een monoject mee naar huis om te spoelen 3 x per dag met zout water.Smiddags werd de pijn al heviger, kon de nacht niet slapen verrekte van de pijn, had snachts ook overgegeven (van de pijn of pijnstillers die niet zo goed zijn voor je maag)Dinsdag naar het ziekenhuis geweest, de wond werd nagekeken, uitgespoeld, en kreeg andere pijnstillers iboprufen en paracetamol cod.om de 4 uur moet ik ze in nemen.Ondertussen nog veel last van ondraagelijke pijn.soms een paar uur geen pijn en dan komt het weer hevig opzetten,de nacht weer amper geslapen.Volgens de arts moet de pijnstiller eerst goed in me bloed zijn opgenomen wil het aanslaan.Die nacht heb ik zelfs overgegeven van de pijn.De volgende dag weer het ziekenhuis gebeld en moest weer langskomen ze wilden het even nakijken, er was niks veronrustends te zien en moest afwachten, dit hoord bij de verstoorde wondgenezing.Ik ben nu al 6 dagen in de weer en wordt een beetje moedeloos van de pijn, hoelang kan dit nog duren..Voel me echt beroerd, me kaak, slaap en oor doet zeer.Heeft iemand tips, of het zelf mee gemaakt?Maak me een beetje zorgen je leest allemaal van die enge verhalen. groetjes
Ik had het goed gekoeld.De pijn leek mee te vallen, kreeg zaterdagavond hevige pijn in me kaak, kon er niet van slapen kon alleen maar huilen.
Huisartsenpost gebeld, kreeg diclovenac voorgeschreven, dat hielp niet.
Zondag naar de noodtandarts geweest, kreeg een soort kruidnagelachtigspul in de wond, er werd alveolitis oftewel verstoorde wondgenezing gecontateerd.De pijn leek wel wat te verminderen.Maandag ter controle naar mijn eigen tandarts geweest, heeft het kruidnagelwatje verwijderd en alles schoongespoeld, kreeg nu zelf een monoject mee naar huis om te spoelen 3 x per dag met zout water.Smiddags werd de pijn al heviger, kon de nacht niet slapen verrekte van de pijn, had snachts ook overgegeven (van de pijn of pijnstillers die niet zo goed zijn voor je maag)Dinsdag naar het ziekenhuis geweest, de wond werd nagekeken, uitgespoeld, en kreeg andere pijnstillers iboprufen en paracetamol cod.om de 4 uur moet ik ze in nemen.Ondertussen nog veel last van ondraagelijke pijn.soms een paar uur geen pijn en dan komt het weer hevig opzetten,de nacht weer amper geslapen.Volgens de arts moet de pijnstiller eerst goed in me bloed zijn opgenomen wil het aanslaan.Die nacht heb ik zelfs overgegeven van de pijn.De volgende dag weer het ziekenhuis gebeld en moest weer langskomen ze wilden het even nakijken, er was niks veronrustends te zien en moest afwachten, dit hoord bij de verstoorde wondgenezing.Ik ben nu al 6 dagen in de weer en wordt een beetje moedeloos van de pijn, hoelang kan dit nog duren..Voel me echt beroerd, me kaak, slaap en oor doet zeer.Heeft iemand tips, of het zelf mee gemaakt?Maak me een beetje zorgen je leest allemaal van die enge verhalen. groetjes
Re: alveolitis
Uiteindelijk treedt, ook zonder behandeling, altijd genezing op maar dat kan wel zo'n 2 weken duren.
Oja en de wond is aan de randjes een beetje wit is dit normaal.Groetjes Puck
Als de pijn lang aanhoudt, bijvoorbeeld na twee weken nog steeds heel erg is, is er mogelijk een andere complicatie, bijvoorbeeld een stukje achtergebleven bot dat problemen geeft, en dat is reden om de tandarts/kaakchirurg te raadplegen. Maar dit komt weinig voor.
In principe moet het gewoon tijd hebben om te genezen en kan er helaas niet zo veel worden gedaan, behalve pijnstilling en de wond goed schoonhouden, eventueel met een desinfecterend middel zoals waterstofperoxide.
Savonds slik ik gewoon me ibruprofan en tussendoor nog een keer paracetamol codeine anders slaap ik slecht, komt dit vaker voor dat de klachten savonds verergeren? Ik slaap al met tig kussens achter me rug om goed rechtop te kunnen slapen.Het is nu dag 11 en hoop dat ik vanavond eens wat lekkerder door kan slapen.
Brufen is een goede keuze inderdaad, mits het spaarzaam wordt gebruikt. zeker de 600, het is ook belangrijk om het moment van inname goed te bepalen voor de beste werking, zoals tijdens of voor het eten bijvoorbeeld kan het wel 8 uur werkzaam zijn.
Het is sowieso geen aanrader om een goedje in de wond te stoppen, wie heeft dat aangeraden als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Oh, ik lees kruidnagel-achtig, dat zal dan wel Eugenol zijn geweest, dat is meer om het plaatselijk te verdoven en bacterie vrij te maken (tijdelijk) Het is een heftig iets, en je kaak heeft een behoorlijke stoot gehad. Dit vereist gewoon veel rust voor herstel. Bij mij duurde het ongeveer 1 a 1.5 maand voordat echt alle pijn weg was.
Spoel je nog steeds met een middeltje? of gewoon een mok water met een theelepeltje zout? dat is namelijk heel goed om de wond schoon te houden en versneld het herstel. En zeker van de wond afblijven, dus niet erin poetsen maar er omheen, en ook zeker niet aanraken.
Zodra het allemaal achter de rug is zul je blij zijn dat die verstandskies eruit is, zulke kiezen zorgen meestal voor veel problemen zoals druk op bepaalde zenuwen en druk het gebit zelf, wat veel psychische klachten kan veroorzaken zoals depressiviteit en aanverwante zaken. Er is zelfs een een kaakchirurg die ooit opperde om nog voor je 18e alle verstandskiezen operatief te laten verwijderen, hij had het geloof ik bij z'n kinderen laten doen. Ooit ergens gelezen. Het gebit is meestal de focus voor veel problemen die in het lichaam kunnen ontstaan en wordt naar mijns inziens nogal eens onderschat.
Ik heb hetzelfde meegemaakt vorige week dinsdag heb ik een kunstgebit gekregen en daarvoor moesten me hoektanden boven er nog uit.
De tandarts had er moeite genoeg mee en vertelde me zelfs dat ze nog nooit zulke lange wortels gezien had die zo vast zaten, dus voorspelde al flinke pijn. nou binnen het uur was het 5x zo dik geworden!
Na 2 dagen merkte ik ineens op dat het wit werd rond de randjes en dat de pijn gefixeerd op die plekken niet normaal meer was, ik heb het eigenlijk opgelost door veel te spoelen en me gek te slikken aan Ibuprofen.
Nou ben ik vandaag terug geweest bij de tandarts (me nieuwe gebit paste nog immer niet dor die plekjes) en die zei als eerste gelijk al "zo dat jij niet eerder gebeld heb, heb je niet krom gelegen van de pijn?" ja dus...
Ze heeft nu twee stukken weg geslepen in me kunstgebit zodat de plekken waar de Alveolitis zit vrij zijn en zei dat ik niet meer kon doen als Ibuprofen en schoon houden. Maar wat ik me nu afvraag, is het wel slim om me gebit überhaupt in te hebben zolang dit niet geheeld is ? want ik mag wel gewoon normaal eten en dat komt dan ook op die plekken....
De pijn is nu na 7 dgn wel te doen fijn is anders maar met 4 ibuprofen's p/d gaat het wel het in en uit doen van me gebot staat garant aan schelden want dan moet ik voor een fractie van een seconde over die plekken