Hoe lang kan ik nog wachten?

Author:
rdam
Posted:
wo, 10/29/2008 - 20:13
Dag allemaal,

Een aantal weken terug hebben ze bij de tandarts aan aantal gaatjes aangetroffen, waaronder een gat op mijn kies die er voor mij erg groot uitziet. Volgens de tandartsassistente die de controle heeft uitgevoerd, zag het er erger uit dan dat het was. Nadat de foto's waren gemaakt moest ik een afspraak maken van een half uur. Deze stond voor volgende week maandag op de planning, maar door een andere (nog belangrijkere) afspraak is mijn tandartsafspraak verschoven naar de tweede week van december. Dit is opzich geen probleem, maar ik maak me zorgen om dat grote gat. Iedere avond met ik een tijd bezig om alle rotzooi eruit te halen. Ik heb er verder geen last van, maar mijn angst is dat ik een ontsteking krijg in de wortel. Uit eerdere ervaring ben ik geen liefhebber van een wortelkanaalbehandeling. De assistente zei dat in een maand tijd het gat niet twee keer zo groot kon worden, maar ik ben nog niet helemaal gerust gesteld. Kan ik nu rustig die 6 weken afwachten of is dat een te groot risico?
Madizon

In zes weken tijd zal het gaatje zich niet heel veel verder ontwikkelen. Als je probeert het zo goed mogelijk schoon te houden, zou je kies het wel vol moeten houden...
Mocht je er last van krijgen, dan zou ik proberen een eerdere afspraak te krijgen.
wo, 10/29/2008 - 20:40 Permalink
femke27

ik heb het ook een keer meegemaakt dat er een vulling uit me kies gekomen was en moest toen van de tandarts het gewoon mee poesten en poelen met goeie mondwater
en ik zou alleen tande stokers gebruiken als er eten in zit of kijken of je het met een tandeborstel er uit kan borstelen

ik hoop dat je hier wat aan hebt

oja bij de apotheek kun je ook anti bactriele mondspoeling krijgen

veel sterkte
mvg Femke
do, 11/13/2008 - 09:37 Permalink
guarana

Dag allemaal,

Een aantal weken terug hebben ze bij de tandarts aan aantal gaatjes aangetroffen, waaronder een gat op mijn kies die er voor mij erg groot uitziet. Volgens de tandartsassistente die de controle heeft uitgevoerd, zag het er erger uit dan dat het was. Nadat de foto's waren gemaakt moest ik een afspraak maken van een half uur. Deze stond voor volgende week maandag op de planning, maar door een andere (nog belangrijkere) afspraak is mijn tandartsafspraak verschoven naar de tweede week van december. Dit is opzich geen probleem, maar ik maak me zorgen om dat grote gat. Iedere avond met ik een tijd bezig om alle rotzooi eruit te halen. Ik heb er verder geen last van, maar mijn angst is dat ik een ontsteking krijg in de wortel. Uit eerdere ervaring ben ik geen liefhebber van een wortelkanaalbehandeling. De assistente zei dat in een maand tijd het gat niet twee keer zo groot kon worden, maar ik ben nog niet helemaal gerust gesteld. Kan ik nu rustig die 6 weken afwachten of is dat een te groot risico?

Ziet het gat er groot uit, of voelt het groot met je tong?

Het kan soms een perceptie probleem zijn. Je tong is een soort vergrootglas, vaak is een gaatje uiteindelijk kleiner dan je met je tong voelt. Daarnaast kan het zijn dat het lichtinval en schaduw als je in je gebit kijkt, het gat groter lijken dan het daadwerkelijk het geval is. Als je bang bent en je teveel tijd kwijt bent aan het schoon houden zou je kunnen vragen om een zachte nood vulling, die zit er zo in en kun je die 6 weken overbruggen.

Voor de rest zou ik gewoon afgaan op je tandarts, zo rap loopt het allemaal niet met verder verval, tenzij je echt pijn gaat bemerken.

Sterkte.
za, 11/15/2008 - 03:33 Permalink