ik heb er alweer een probleem bij . nu zit mijn vierdelige brug los op 2 elementen , maar ik ben al bij tandarts geweest en ze krijgt hem nog niet los . nu moet ik over 3 weken terug komen om hem eraf te halen , ( de eerste afspraak was maar voor 15 minuten , spoedje er tussen gepland)maar ze is bang dat hij evt kan breken . omdat ik nu dus bij een angsttandarts ben heeft zij me terug verwezen naar mijn eigen tandarts omdat dit onder de garantie zou moeten vallen , maar ik durf echt niet terug naar mijn eigen tandarts . maar als hij inderdaad breekt bij de angsttandarts heb ik weer een probleem . ik ben het zo zat al die behandelingen . het liefste zou ik er alles uit laten halen . ze heeft nu wel een overzichtsfoto gemaakt om te kijken hoe het in zijn geheel is met mijn tanden .ik mis van mezelf uit 9 tanden/kiezen en die zijn opgevangen met kronen en bruggen . 1 brug is er nu al uit omdat kies eronder weggerot is door het niet goed aansluiten van kroon op kies .1 stukje wortel zit er nog in en die moet er een keer door kaakchirurg uitgehaald worden .ik heb aan een kant nu dus weer een gat waar 2 kiezen weggevallen zijn . Ik heb al verschillende wortelkanaalbehandelingen gehad en er zijn nog maar 2 tanden die van mezelf zijn waar nog nooit een behandeling op is toegepast .ik ben bang dat onder de andere bruggen ook tanden weggevreten zijn en dat ik deze problemen steeds weer zal krijgen. wie herkent dit??
groetjes lisa
groetjes lisa
Re: brug los
Als ik het zo lees is er sprake van nogal een probleemgebit. Komt helaas vaker voor.is de oorzaak cq oorzaken ervan al onderkend en aangepakt? want dergelijk werk 9LATEN) doen in een instabiele mondsituatie is al vragen om problemen.
ik weet het ook niet . die angsttandarts is erg fijn en zij wil me niet op kosten jagen , zodoende heeft zij me geadviseerd om terug te gaan naar mijn eigen tandarts omdat die de kronen/bruggen heeft geplaatst en zodoende zou het evt onder garantie moeten vallen . Ik heb ook contact gezocht met mijn ziekenfondsverzekering omdat die het totale plaatje toen betaald hebben dmv een pseciale aanvraag ivm erfelijkheid .
groetjes lisa
de afgeslepen tanden die eronder zaten heeft hij er mee afgebroken , balen... ik heb nu dus maar 1 voortand en voor de rest een gat van 4 tanden voor in de mond ....
ik vanmorgen even langs tandarts , maar ze gaan er morgen naar kijken , en de rest stukjes die er nog wel in zitten eruit trekken .1 ding is zeker en dat is dat deze brug er niet meer in kan...... ik laat alles maar trekken en een kunstgebit , want ik blijf problemen houden .
vraag is wel dat dit zomaar kan , want ik heb die kronen/bruggen pas 4 jaar en normaal zouden ze veel langer mee moeten gaan .
dus wederom problemen met mijn gebit en ik ben het zo zat ........
groetjes lisa