WAT NU?

Author:
indyaan
Posted:
za, 11/22/2008 - 12:52
Afgelopen maandag de tandarts bezocht met veel tandpijn. Na foto's gemaakt te hebben was zijn conclusie dat er geen ontsteking zichtbaar is maar waarschijnlijk een ontsteking aan de holtes. Met antibiotica(doxlycycline) naar huis... Toen ik dinsdag mijn bed uit kwam was heel de linkerzijde van gezicht opgezwollen....toch maar even naar de huisarts. Deze heeft mij doorverwezen naar kno-arts welk geen bijzonderheden op de foto in de holtes zag en werd ik doorgestuurd naar de kaakchirurg. Deze zag ook niets bijzonders op de foto's en gaf mij zwaardere antibiotica (amoxcilline/Clavulaanzuur) mee. Donderdag werd ik wakker met een heel dik en dicht linker oog...weer terug naar de kaakchirurg en er nog metronidazol bijgekregen.
Nu ben ik vrijdag heel erg ziek geworden, hoofdpijn, maagpijn, darmklachten heel erg koud hebben. Na overleg met de kaakchirug ben ik vrijdag gestopt met metronidazol. Gistermiddag ging het al wat beter maar gisteravond en vanmorgen ben ik nog zieker geworden en na overleg met de huisarts ook gestopt met de amoxicilline/clavalaanzuur. Het gaat nu wel weer wat beter maar ik ben als de "dood" dat die ontsteking weer terugkomt.
Tis een heel verhaal maar ik hoop dat iemand een tip voor me heeft om de ontsteking weg te houden.

Alvast bedankt!
Spiegeltje

Er zijn wel een paar algemene adviezen/gezondheidstips te geven die goed zijn voor de weerstand van het lichaam tegen ontstekingen, maar soms steken ze toch de kop op. Wat er precies aan de hand is (geweest) blijkt ook niet uit het verhaal, misschien is dat ook onbekend. Dus tja, wat moet je er van zeggen hier op het forum?
za, 11/22/2008 - 13:02 Permalink
indyaan

Er zit een ontsteking, waarschijnlijk in de hoektand. De tandarts heeft de vulling verwijderd en nu is de druk er wel af. Maar de ontsteking is er nog niet uitgekomen en werd dus bestrijdt met medicijnen maar aangezien ik daar behoorlijk ziek van ben geworden ben ik in overleg met de huisartsenpost gestopt. Ik zou nu graag willen weten of ik iets kan doen dat het niet meer zo erg wordt , want daar ben ik dus bang voor omdat ik de kuren niet afgemaakt heb.
za, 11/22/2008 - 14:10 Permalink
Spiegeltje

Aha, nu wordt het duidelijker. Er is een wortelkanaalbehandeling gestart. Dan kun je weinig doen. Als het goed is is/gaat de pijn vanzelf weg (zeker na drie dagen) en dan zal de tandarts te zijner tijd de tand goed schoonmaken en vullen (inclusief de wortelkanalen). Als er een ontsteking zit, rond de wortelpunt, is het bedoeling dat het lichaam deze zelf opruimt. Dat kan maanden duren, maar daarvan heb je meestal weinig tot geen last. Antibiotica slikken heeft geen zin, zeker niet op de lange termijn. Afwachten dus.
za, 11/22/2008 - 14:28 Permalink