Hoi,
Er is me een kies afgeknapt die een aantal jaren geleden een wortelkanaalbehandeling heeft gehad.
Mijn tandarts had me al gezegd dat ie eerdaags een keer zou knappen, wat dan nu ook gebeurt is.
Ik heb er geen pijn aan en voel er helemaal niks van.
Behalve dan dat ik hem kwijt ben dat voelt wel een beetje vreemd.
De kies is afgeknapt ter hoogte van het tandvlees er zit nu dus nog een restje in het tandvlees je kijkt er een beetje wit op zeg maar.
Nu is mijn vraag ik denk dat ik er een brug op zal krijgen of iets dergelijks daar had de tandarts het toen al over.
Een kroon is geen optie meer. er staat immers geen kies meer.
ik wou nog even wachten om hiermee naar de tandarts te gaan.
Maar kan ik hier nog wel een maandje mee wachten dan???
Of krijg ik dan misschien complicaties???
Ik heb verder geen last en hou het goed schoon.
Alvast bedankt voor de reactie,
Er is me een kies afgeknapt die een aantal jaren geleden een wortelkanaalbehandeling heeft gehad.
Mijn tandarts had me al gezegd dat ie eerdaags een keer zou knappen, wat dan nu ook gebeurt is.
Ik heb er geen pijn aan en voel er helemaal niks van.
Behalve dan dat ik hem kwijt ben dat voelt wel een beetje vreemd.
De kies is afgeknapt ter hoogte van het tandvlees er zit nu dus nog een restje in het tandvlees je kijkt er een beetje wit op zeg maar.
Nu is mijn vraag ik denk dat ik er een brug op zal krijgen of iets dergelijks daar had de tandarts het toen al over.
Een kroon is geen optie meer. er staat immers geen kies meer.
ik wou nog even wachten om hiermee naar de tandarts te gaan.
Maar kan ik hier nog wel een maandje mee wachten dan???
Of krijg ik dan misschien complicaties???
Ik heb verder geen last en hou het goed schoon.
Alvast bedankt voor de reactie,
Re: Kies afgeknapt
Dat je niks voelt komt omdat de zenuw is verwijderd. Niettemin kan toch een ontsteking ontstaan omdat de boel nu open ligt. Als de kies als verloren moet worden beschouwd is meteen trekken het beste. De brug hoeft nog niet meteen te worden gemaakt, hangt ook af van hoe groot het probleem is om met een gat in de mond rond te lopen.
Als een brug wordt voorzien kan de nieuwe verzekering moeilijk doen, je moet vaak ook vragen in die richting beantwoorden (brandend huis is niet te verzekeren).
Dus gewoon even kijken of je volgende week bij de tandarts terecht kunt.
Ik ga morgen gelijk een afspraak maken.
Het voelt ook niet goed om te wachten.
Bedankt voor het snelle antwoord.
Hoe trek je zo'n kies dan?
Ik bedoel er zit alleen nog maar kies in het tandvlees.
Ik heb er niet veel verstand van maar je kan nergens een tang of iets dergelijks opzetten.
En gaat dit pijnlijk zijn?
Met het gegeven dat deze kies wortelkanaalbehandeld is.
Als je er meer in wilt verdiepen kun je hier kijken. In dat boek staat wel meer interessants overigens ....
http://books.google.nl/books?id=6aJRVJGYf2wC&pg=PT129&dq=wortel…
http://books.google.nl/books?id=6aJRVJGYf2wC&pg=PT129&dq=wortel…
Bedankt voor het antwoord.
Die kroon is niet meer mogelijk dat had ik al gedacht.
Het had te maken met dat er alleen wortel in het midden zit en niet aan de buitenkant of iets.
Op zich zou het eventueel kunnen maar de kans is te groot dat ie knapt en dat zou ik ook eerst een tandvleesoperatie moeten krijgen
Geen idee waarom?
Het gaat dus een brug worden dit was voor mij de beste optie vertelde de tandarts, hoewel een impantaat ook kon.
Ik moet nu een afspraak maken met de kaakchirurg die kan hem er zo uithalen.
Hoewel achteraf had hij de foto bekeken en de wortel stelde niets voor zei hij.
waarschijnlijk had ie hem er zelf ook gewoon makkelijk uit kunnen krijgen.
Maar hij nam toch liever het zekere voor het onzekere.
Het is nu gewoon een beetje lastig omdat ie tot het tandvlees is afgeknapt.
En de kaakchirug is hier toch beter op ingericht.
Er zit overigens ook nog een restontsteking onder maar dit had geen consequenties volgens de tandarts.
Hij vertelde dat dit voor de verdoving niets uitmaakt.Zelf voel ik er nu ook niets van omdat de kies dood is.
Zal binnenkort dus even een afspraak maken met de kaakchirurg volgens de tandarts heeft ie wel een wachttijd van een paar weken.
Dus voor nu ff rust en volgend jaar gaat ie eruit.
Hoe gaat dat snijden in zijn werk ik las ergens dat het meestal maar om één sneetje gaat of zo.