Beide verstandskiezen in bovenkaak tegelijk trekken?

Author:
Indy
Posted:
do, 11/20/2008 - 11:55
Mijn beide verstandskiezen uit bovenkaak moeten eruit :'-( Ik hoor verschillende verhalen dat het tegelijk trekken van deze kiezen niet mogelijk is, ivm verdoving en gevaar van kapot bijten tong. Weet iemand of dit waar is? Of dat er andere redenen zijn om dit niet te doen? Ik zou er namelijk graag in een keer van af zijn.

Alvast bedankt! Indy
vV

bovenkaak geen probleem, daar is de verdoving erg locaal. Alleen bij verdoven in d eonderkaak speelt dit probleem, omdat je per verdoving de halve kaak platlegt. doe je l en r gelijk heb je dus de hele onderkaak en de hele tong verdooft.. is niet zo fijn. en risico want je hebt geen controle over de tong. Boven kan gewoon wel gelijk, doe ik vaker.
do, 11/20/2008 - 14:40 Permalink
TechniekerJeetje

Hier zat ik dus vandaag nog aan te denken. Ik lees al een tijdje mee hier en heb me aangemeld, omdat ik beroepshalve af en toe ook nog wel eens wat denk toe te moeten voegen aan sommige draadjes hier.

In dit topic heb ik de volgende vraag. De verdoving in de bovenkaak blijkt wel te kunnen. Onder is dus een probleem. Hoe gaat dat dan in zijn werk bij een immediaat prothese? Bij ons in het lab gaan er regelmatig protheses de deur uit waarbij we de halve, zoniet de hele dentitie immediaat hebben moeten maken. Dit zal bij de patient toch wel verdoofd moeten worden neem ik aan???
di, 11/25/2008 - 23:52 Permalink