flinke zwelling help !!!!!!!!

Author:
MJS
Posted:
wo, 11/26/2008 - 20:39
Hallo

Mijn onderste verstandskiezen zijn 6 weken geleden onder narcose verwijderd. Rechts zat daarna een ontsteking maar die is vanzelf weggegaan. Links begon de boel twee weken geleden ook op te zwellen dus ik dacht okee die gaat ook vanzelf weg. Maar helaas die gaat niet weg.Aangezien aan deze kant de kaakzenuw is geraakt voel ik niet was daar aan de hand is.Het is dik maar ik voel dus niets.
Ik moet dus naar de tandarts maar ik ben als de dood.
Mocht het een ontstoken wortelpunt zijn dan haalt mijn tandarts de kies eruit. Mijn kaak is heel smal en ze kan daar niet bij dus trekken is dan de beste optie.
Ik heb nog nooit een kies laten trekken dus ik zie er erg tegenop.
Ik heb valium 10 mg gekregen van de huisarts dus ik hoop dat ik dan wat rustiger word.

Mijn vragen zijn:
Kun je een kies trekken als er een ontsteking zit?
Is dan na het trekken de ontsteking ook weg?
Kan deze dan wel verdoofd worden?
Kan het ook nog iets anders zijn dan een ontstoken wortelpunt?
Wie heeft er ervaring met valium 10 mg (of meer)

Ik ga a.s vrijdag wel even naar de huisarts voor alvast een Anti bioticakuurtje.

Groetjes,
MJ
Spiegeltje

Toch eerst maar eens naar de tandarts gaan om te kijken wat de oorzaak is van de (pijnloze) zwelling.

Mocht de diagnose wortelpuntontsteking juist zijn dan ik er dit over zeggen

Kun je een kies trekken als er een ontsteking zit?
Dat is doorgaans geen probleem

Is dan na het trekken de ontsteking ook weg?
Nee niet meteen, maar deze zal wel genezen.

Kan deze dan wel verdoofd worden?
Kan gewoon verdoofd worden. Het is een misverstand dat bij een ontsteking niet (goed) kan worden verdoofd. Dat klopt slechts in bepaalde gevallen.

Kan het ook nog iets anders zijn dan een ontstoken wortelpunt?
Ja, daarom even bij de tandarts langs?

Wie heeft er ervaring met valium 10 mg (of meer)
Geen ervaring mee.

Ik ga a.s vrijdag wel even naar de huisarts voor alvast een Anti bioticakuurtje.

Dat lijkt me geen goed plan. U kunt beter naar de tandarts gaan. Het is maar de vraag of die het slim vindt om een "AB-kuurtje" te geven omdat die vaak niet werken bij tandheelkundige problemen en in ieder geval de oorzaak niet wegnemen.

Ik ben een beetje kort in mijn antwoorden maar op het forum zijn deze vragen vaker gesteld. Kijk ook eens op het informatiegedeelte van tandarts.nl voor zover u dat nog niet hebt gedaan. Zie ook "veel gestelde vragen"

Verder is het zo dat een eenvoudige extractie vaak heel erg meevalt. Zelfs mensen die voor een kunstgebit veel tegelijk laten trekken zeggen dat. De behandeling is pijnloos maar geeft wat ongemak en lichte napijn die met een pijnstiller makkelijk is te onderdrukken. Ik kan me wel voorstellen dat u er niettemin tegen op ziet hoor.
wo, 11/26/2008 - 21:45 Permalink