Absurd hoge rekening voor 2 vullingen in kindergebit

Author:
petrakok
Posted:
wo, 04/09/2008 - 10:10
Ik kreeg gisteren de rekening van het vullen van 2 gaatjes in het gebit van mijn 10-jarige dochter.
Ze is een poos geleden doorgestuurd door onze eigen tandarts omdat ze erg angstig was.
Ik kwam terecht bij een grote praktijk in Barendrecht. Inmiddels hebben we weer een nieuwe tandarts, de derde al!
Maar zo'n rekening hadden we nog niet gehad,slechts 10 minuten werk, boren, vullen en de blauwe lamp erop om de vulling hard te laten worden.
Het volgende is berekend:

V13 Drievlaksrestauratie 83 42,60
V21 Etsen i.c.m etsbare onderlaag 83 20,10
V60 Indirecte pulpa-overkapping 83 15,00
V14 Kroon van plastisch materiaal 53 60,20
V21 Etsen i.c.m etsbare onderlaag 53 20,10
V60 Indirecte pulpa-overkapping 53 15,00

Alles bij elkaar het prachtige notabedrag van 173 euro!!!!
Ik vraag mij af of dit allemaal werkelijk gebruikt is en zo ja of dat wel nodig was.

Ik heb gebeld en het was allemaal goed berekend, ik ben verzekerd en krijg alles vergoed maar mijn gevoel zegt dat dit absurd is.Heeft iemand hier ervaring mee? Als hun zeggen dat het klopt wat heb ik dan nog in te brengen?
mecánico para …

Tis op zijn zachtst gezegd best knap dat iemand een kroon plastisch materiaal (dat is dus minimaal twee hele knobbels vervangen) inclusief een 3 vlaks restauratie in 10 minuten kan maken..
Dat kan twee dingen betekenen. Ofwel het was meer dan 10 minuten, ofwel het is niet gebeurd. Dit alles, en ook nog zonder verdoving? ik ben bang dat het verhaal van de indirecte pulpaoverkapping dan ook niet echt een verhaal is waar je mee weg komt.

Kan me best voorstellen dat u schrikt van een rekening, maar ik ben nu (okee over twee weken) 18 jaar tandarts en dit is mij in al mijn jaren als behandelaar van angstige kinderen nog niet gelukt. Maar wie weet hebben zij een super truuk.............of is het een ordinair staaltje van grabbelen.

je kan natuurlijk eens terug gaan naar uw eigen tandarts, en eens vragen wat er nu gebeurd is. dat zou ik namelijk doen. nb, twee twee vlaks binnen tien minuten bij een angstig kind en zonder verdoving haal ik niet eens standaard, dus trek uw conclusie en aansluitend misschien toch even bij de huistandarts langs.

Maar nogmaals, er zijn mensen die roze toverstokjes hebben en het dus wel spits krijgen. Waar zouden ze die dingen toch kopen??
:smt017
succes! en laat nog eens wat van je horen hier
wo, 04/09/2008 - 10:33 Permalink
vV

ja precies, die combinatie is een beetje dubbel op. EN in 10 minuten?? nou nee, ben wel snel, maar bij een kind dit verhaal in 10 minuten?? ongeloofwaardig. En zoals hierboven al gesteld, goed gedeclareerd is er niet, u krijgt ondanks dat het basisverzekering betreft de V60 waarschijnlijk niet vergoed op basis van niet corresponderende behandelcodes. Want daar hebben de heren zorgverzekeraars ook hun systeem voor.

Ik vind het al met al niet netjes overkomen...
wo, 04/09/2008 - 11:31 Permalink
Carlos

Als hun zeggen dat het klopt wat heb ik dan nog in te brengen?

Goed punt. Dat is ook waarom veel tandartsen daarmee wegkomen. Ik vind het een walgelijke manier van misbruik maken van de dwangmatigheid die uitgaat van alles wat je als patient bij deze beroepsgroep moet laten doen. Er zou een soort standaard secondary opinion moeten worden ingesteld, bij alle declaraties boven de 100 euro bijv. Ongeacht de behandeling, ongeacht de tandarts, en met medeweten van alle tandartsen, zodat ze voortaan wat eerlijker zullen zijn als ze zich weer rijk denken te kunnen rekenen aan een arme patient.

Een soort klikspaan-site waar alle patienten anoniem kunnen klagen (dus echt anoniem), en gewoon namen van tandartsen kunnen etaleren, zou geen overbodige luxe zijn! Dan krijg je eenzelfde soort natuurlijke selectie als die je hebt binnen de computer(-onderdelen-)handel en bijv. tweakers net pricewatch en shop-reviews. Als een winkel het slecht doet, dan lees je dat daar terug. Vaak betert de winkel zijn leven daarna, omdat 'ie anders al zijn klanten kwijt is. Een dergelijke opzet mist volkomen binnen de tandheelkunde, en sowieso binnen veel medische beroepsgroepen: De publieke schandpaal.
wo, 05/07/2008 - 23:31 Permalink
vV

De publieke schandpaal.
en dan ook voor wanbetalers en patienten die op andere manieren de kantjes ervan aflopen?? want dat is dan wel de keerzijde....

Geval van TS is heel simpel, kom je er met de tandarts niet uit, dan is er gewoon de mogelijkheid een klacht in te dienen. 10 tegen 1 dat de tandarts bakzeil haalt. En naar een andere tandarts wil je toch na zoiets, ongeacht hoe het afgewikkeld wordt...toch??
do, 05/08/2008 - 14:01 Permalink
mecánico para …

Als hun zeggen dat het klopt wat heb ik dan nog in te brengen?

Goed punt. Dat is ook waarom veel tandartsen daarmee wegkomen. Ik vind het een walgelijke manier van misbruik maken van de dwangmatigheid die uitgaat van alles wat je als patient bij deze beroepsgroep moet laten doen. Er zou een soort standaard secondary opinion moeten worden ingesteld, bij alle declaraties boven de 100 euro bijv. Ongeacht de behandeling, ongeacht de tandarts, en met medeweten van alle tandartsen, zodat ze voortaan wat eerlijker zullen zijn als ze zich weer rijk denken te kunnen rekenen aan een arme patient.

Een soort klikspaan-site waar alle patienten anoniem kunnen klagen (dus echt anoniem), en gewoon namen van tandartsen kunnen etaleren, zou geen overbodige luxe zijn! Dan krijg je eenzelfde soort natuurlijke selectie als die je hebt binnen de computer(-onderdelen-)handel en bijv. tweakers net pricewatch en shop-reviews. Als een winkel het slecht doet, dan lees je dat daar terug. Vaak betert de winkel zijn leven daarna, omdat 'ie anders al zijn klanten kwijt is. Een dergelijke opzet mist volkomen binnen de tandheelkunde, en sowieso binnen veel medische beroepsgroepen: De publieke schandpaal.


goh Carlos heeft zijn stoerpillen weer ingenomen. ennuh, de groeten joh
zo, 05/11/2008 - 21:18 Permalink
Carlos

goh Carlos heeft zijn stoerpillen weer ingenomen. ennuh, de groeten joh

Tekenend, al die slappe reacties van de oplichters hier. Vast als de dood dat ik zoiets op ga zetten. Is niet zo moeilijk hoor, beetje php, mooie URL, flinke database en draaien maar. De consumenten die anoniem kunnen klagen over tandartsen zullen vanzelf met drommen komen klagen en stemmen uitbrengen.
Nogmaals, wat we in Nederland missen is een online publieke keuringssite voor de medische sector. Naar het concept van tweakers.net's pricewatch en shop-survey kun je eenzelfde opzet bouwen voor tandartsen, hun behandelingen, onze zorgverzekeraars in combinatie ermee etc. etc.


En wat die keerzijde betreft: Er is natuurlijk helemaal geen 'keerzijde' bij het verkopen van diensten binnen de medische sector. Daarin is er een koper en een verkoper, waarbij de verkoper aan alle kanten sterk genoeg zal staan om zijn geld te krijgen. Over wanbetalers hebben we het hier helemaal niet, die worden sowieso al keurig vervolgd door de wetshandhaving en overheid, daar hoef je als tandarts echt niet zo bang voor te zijn. De tandartspatient echter heeft helemaal niets om op te staan.
do, 11/20/2008 - 14:07 Permalink
mecánico para …

goh Carlos heeft zijn stoerpillen weer ingenomen. ennuh, de groeten joh

Tekenend, al die slappe reacties van de oplichters hier. Vast als de dood dat ik zoiets op ga zetten. Is niet zo moeilijk hoor, beetje php, mooie URL, flinke database en draaien maar. De consumeneten die anoniem kunnen klagen over tandartsen zullen vanzelf met drommen komen klagen en stemmen uitbrengen.
Nogmaals, wat we in Nederland missen is een online publieke keuringssite voor de medische sector. Naar het concept van tweakers.net's pricewatch en shop-survey kun je eenzelfde opzet bouwen voor tandartsen, hun behandelingen, onze zorgverzekeraars in combinatie ermee etc. etc.


En wat die keerzijde betreft: Er is natuurlijk helemaal geen 'keerzijde' bij het verkopen van diensten binnen de medische sector. Daarin is er een koper en een verkoper, waarbij de verkoper aan alle kanten sterk genoeg zal staan om zijn geld te krijgen. Over wanbetalers hebben we het hier helemaal niet, die worden sowieso al keurig vervolgd door de wetshandhaving en overheid, daar hoef je als tandarts echt niet zo bang voor te zijn. De tandartspatient echter heeft helemaal niets om op te staan.



Carlos..........je klets naar je hersens hebt. Wetshandhaving en overheid doen NIETS als de patient niet betaalt. NIETS!
En zet jij lekker zo'n fijne site op, dan blijf je tenminste van de straat. Ik ben in elk geval niet bang voor jou, voor je site en voro je lekkere opruiende taal. En als ik zou merken dat er ook maar iets op zou staan wat naar smaad of laster riekt, dan kleed ik je uit tot de laatse piek die je hebt. Dan weet je dat vast.
En anoniem stemmen en meningen uiten kan je vergeten. Du moment daar een naam van een willekeurig persoon, met naam en toenaam staat en jij linkt dat aan een verhaal dat die persoon in discrediet brengt, dan ben JIJ verantwoordelijk en zuur. Dus do you feel lucky?
http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/fu2.gif
do, 11/20/2008 - 15:03 Permalink
tandartsalg

Tandarts rekeningen zijn hoog en als ze dan ook mogen kloppen...

Tandarts tarievenlijst 2008 is o.a. te vinden op Internet via Google bijvoorbeeld. Daar wordt het een en ander uitgelegd met een aantal wel en niet combinaties.

Sommigen van jullie zouden er goed aan doen om niet te reageren wanneer jullie problemen hebben met communiceren. Dat is heel vervelend voor degene die hier een ervaring plaatst. Wat willen jullie bereiken met dit gedrag en taalgebruik? Dat op bijna elk topic dat niet interessant voor 'ons' is een slotje komt? U oefent al 18 jaar het beroep als tandarts uit. Misschien bent u een goede tandarts maar uw manier van reageren is minder.

Kunnen we ons dat voorstellen… Wij gaan vliegen, en bij het instappen horen we de piloten schelden en vloeken. Hoe zou dat bij u en mij overkomen als passagiers?

Ik geloof dat men tandartsen als professionele vaklieden zien. Wat denkt u?

U auteursnaam vertaal ik uit het Spaans wat betekent ‘fietsenmaker’ en uw woonplaats ‘SimCity’ Ik twijfel er niet aan dat u een goede tandarts kan zijn en vol passie uw werk uitvoert maar ook hier hetzelfde verhaal… Een piloot achter de instrumenten met op zijn jas ‘bagagemedewerker’ en afkomstig uit ‘DisneyWorld’

De wetshandhaving en overheid doet inderdaad niets als de patiënt niet betaalt. Dat wordt denk ik vaak een civiele zaak. Als ondernemer dien je denk ik verstandig genoeg te zijn om te regelen dat er een systeem bestaat waardoor men wat zekerder is van de debiteuren. Naast een incassobureau stand-by te hebben kan een ondernemer waarschijnlijk nog verdere maatregelen nemen om te zorgen dat de betaling veilig is. Denk aan ter plaatse betalen. Dat doen we immers ook in de winkel.
vr, 11/28/2008 - 00:15 Permalink
mecánico para …

Sommigen van jullie zouden er goed aan doen om niet te reageren wanneer jullie problemen hebben met communiceren. Dat is heel vervelend voor degene die hier een ervaring plaatst. Wat willen jullie bereiken met dit gedrag en taalgebruik? Dat op bijna elk topic dat niet interessant voor 'ons' is een slotje komt? U oefent al 18 jaar het beroep als tandarts uit. Misschien bent u een goede tandarts maar uw manier van reageren is minder.

Kunnen we ons dat voorstellen… Wij gaan vliegen, en bij het instappen horen we de piloten schelden en vloeken. Hoe zou dat bij u en mij overkomen als passagiers?

Ik geloof dat men tandartsen als professionele vaklieden zien. Wat denkt u?

U auteursnaam vertaal ik uit het Spaans wat betekent ‘fietsenmaker’ en uw woonplaats ‘SimCity’ Ik twijfel er niet aan dat u een goede tandarts kan zijn en vol passie uw werk uitvoert maar ook hier hetzelfde verhaal… Een piloot achter de instrumenten met op zijn jas ‘bagagemedewerker’ en afkomstig uit ‘DisneyWorld’



Ik hoef me niet te verantwoorden maar vraag gerust aan de moderatoren of andere, veel postende tandarsten ineen PriveBericht, hoe het komt dat ik net als u overigens, niet met naam en toenaam in deze lijst sta.
Ik kan u verklappen, dat ik er voorheen met volledige naam en woonplaats in stond.........en toen kwam iemand met ongeveer uw idee over hoe ik moest communiceren heel apart gedrag vertonen. En daar om zat ik in een bomvrije fietsenkelder in NewYorkCity.
vr, 11/28/2008 - 08:45 Permalink
mecánico para …

Sommige patienten MOETEN contant afrekenen.
Juistom incasso problemen te voorkomen.


En dat lijkt me terecht. Persoonlijk heb ik er wel moeite mee om mensen direct af te laten rekenen als er zich nog nooit problemen hebben voorgedaan met de betaling.



Begrijpelijk, echter ik heb ook een paar van die types die niet met de vrijheid van restitutie van de zorgverzekeraar kunnen omgaan. Dan is het soms beter, en dat vinden ze eigenlijkzelf ook. Maar het is wel een drempel die je over moet om het voor te stellen.
vr, 11/28/2008 - 16:04 Permalink
tandartsalg

Ik hoef me niet te verantwoorden maar vraag gerust aan de moderatoren of andere, veel postende tandarsten ineen PriveBericht, hoe het komt dat ik net als u overigens, niet met naam en toenaam in deze lijst sta.
Ik kan u verklappen, dat ik er voorheen met volledige naam en woonplaats in stond.........en toen kwam iemand met ongeveer uw idee over hoe ik moest communiceren heel apart gedrag vertonen. En daar om zat ik in een bomvrije fietsenkelder in NewYorkCity.


Is de rekening inmiddels gecorrigeerd voor Petrakok? Als het wordt vergoed, het kost u niets en er is goed werk afgeleverd… U kunt er achteraan gaan maar verkeerd volk loopt vanzelf wel een keer tegen de lamp.

Mecánico de (niet 'para') bicicletas :wink:
Het belang om over u te vragen bij de moderators ontbreekt. Het feit dat er niets tegen u wordt gezegd en u vrolijk doorgaat betuigt van de clubcultuur op dit forum dat ten koste gaat van serieuze bezoekers. Wij allen kunnen dat pas begrijpen wanneer ons iets, wat voor ons aangrijpend is overkomt.

Of u schuil wilt blijven kan ik niets over zeggen maar zoals u naar anderen uw boodschap laat overkomen betreft het ook uzelf. Het Internet heeft veel deuren en voor de doorzetters is het wel eens mogelijk achter de werkelijke identiteit van iemand te komen.

U heeft een spectaculaire ervaring meegemaakt, dat iemand helemaal naar NewYork city is gevlogen terwijl u op een Nederlandse forum uw mening deelt. Er lopen veel vreemden rond maar we kunnen er zelf ook iets aan doen om die niet op ons dak te halen.

En voor wat betreft uw reactie op mijn topic vandaag, u zit er behalve de leeftijdschatting helemaal naast en ik denk dat het verder ook geen enkel verband heeft.

No te dejes llevar tanto por la fantasia…
za, 11/29/2008 - 15:57 Permalink
Lieneke

Onze fietsenmaker geeft nuttige antwoorden. Wel gekleed in een eigen jasje. Een wat prikkelend jasje misschien, maar wel een jasje van topkwaliteit. Sommige opmerkingen zijn op het randje (daar knijpen we een oogje dicht) en sommigen gaan te ver. Ook dan grijpen we in. Net als bij iedereen. De fietsenmaker fungeert hier al heel lang, we weten wie hij is, we hebben vertrouwen in hem.

U echter...u bent hier nog niet zo lang, we hebben geen vertrouwensband opgebouwd en u geeft nogal wat (vreemd) commentaar. Ik persoonlijk, kan hier niks mee. Ik erger me behoorlijk aan uw schrijven. Gelukkig zijn er hier mensen die u nog wel antwoorden wilde geven en daarom bent u (nog) niet verwijderd van het forum. U bevindt zich wel behoorlijk op glad ijs, daar u 2 keer een topic op eigen houtje heeft heropend. Daar heeft u een waarschuwing gehad, die overigens nog steeds geldt.

Waarom heeft u wat tegen een clubje? Hoe had u het anders voorgesteld? Wellicht kent u het voormalig forum van tandartsplein.nl....dat bestaat niet voor niks meer: daar was geen 'clubje'...zonder clubje wordt het hier een zooitje. Bevalt het u hier niet? Dan blijf hier niet hangen. Er wordt hier namelijk niks voor u aan veranderd.

Nu weer ontopic. Een eventuele reactie op het bovenstaande graag via de pb.
za, 11/29/2008 - 16:26 Permalink
mecánico para …

Ik hoef me niet te verantwoorden maar vraag gerust aan de moderatoren of andere, veel postende tandarsten ineen PriveBericht, hoe het komt dat ik net als u overigens, niet met naam en toenaam in deze lijst sta.
Ik kan u verklappen, dat ik er voorheen met volledige naam en woonplaats in stond.........en toen kwam iemand met ongeveer uw idee over hoe ik moest communiceren heel apart gedrag vertonen. En daar om zat ik in een bomvrije fietsenkelder in NewYorkCity.



Mecánico de (niet 'para') bicicletas :wink:
Het belang om over u te vragen bij de moderators ontbreekt. Het feit dat er niets tegen u wordt gezegd en u vrolijk doorgaat betuigt van de clubcultuur op dit forum dat ten koste gaat van serieuze bezoekers. Wij allen kunnen dat pas begrijpen wanneer ons iets, wat voor ons aangrijpend is overkomt.

Of u schuil wilt blijven kan ik niets over zeggen maar zoals u naar anderen uw boodschap laat overkomen betreft het ook uzelf. Het Internet heeft veel deuren en voor de doorzetters is het wel eens mogelijk achter de werkelijke identiteit van iemand te komen.


No te dejes llevar tanto por la fantasia…


Als ik het goed begrijp zoekt u dus een goedkope helpdesk die praat op de toon zoals u dat wenst. prima, maar daar hoef ik niet in mee te gaan hoor. En wie me zoekt, die vind me inderdaad. Ben ik helemaal niet benauwd voor.
U gaat namelijk uit van het feit dat ik iets engs zou hebben meegemaakt of ervaren. Het was iets totaal anders. Iets wat uw begrip gelet op de gegeven invulling, blijkbaar te boven is gegaan.
Nogmaals, u schaart zich onder de serieus ingestelde bezoekers.........proof it. Ik heb tot nu toe alleen uw gekleurde kant van het verhaal gezien, en die begint mij niet te prikkelen om te antwoorden.
za, 11/29/2008 - 23:02 Permalink