Hallo,
Ik ben 20 jaar en mijn tandarts heeft d.m.v. röntgenfoto's gezien dat ik in mijn onderkaak 2 melkkiezen heb (aan beide kanten) die nog 1 á 2 jaar mee gaan.
Het probleem is dat onder deze melkkiezen geen nieuwe kies zit/groeit...
Als oplossing bedacht mijn tandarts: een beugel (die het zaakje moet rechtrekken) of in beide gaten een implantaat.
Ik wil heel graag advies, want ik weet me geen raad en word nogal bang gepraat wat de nadelen wel niet zijn.
Ik heb eerder 2 melkkiezen laten trekken, en had de dagen erna nogal pijn... Zo'n implantaat lijkt mij nogal pijnlijk?
Wie kan mij advies geven over wat ik moet doen? Ook finacieel gezien??
Alvast bedankt!
Elisabeth
Ik ben 20 jaar en mijn tandarts heeft d.m.v. röntgenfoto's gezien dat ik in mijn onderkaak 2 melkkiezen heb (aan beide kanten) die nog 1 á 2 jaar mee gaan.
Het probleem is dat onder deze melkkiezen geen nieuwe kies zit/groeit...
Als oplossing bedacht mijn tandarts: een beugel (die het zaakje moet rechtrekken) of in beide gaten een implantaat.
Ik wil heel graag advies, want ik weet me geen raad en word nogal bang gepraat wat de nadelen wel niet zijn.
Ik heb eerder 2 melkkiezen laten trekken, en had de dagen erna nogal pijn... Zo'n implantaat lijkt mij nogal pijnlijk?
Wie kan mij advies geven over wat ik moet doen? Ook finacieel gezien??
Alvast bedankt!
Elisabeth
Re: implantaat of beugel??
Advies:
1 -Opschieten want tot 21 zit je in het deel 'jeugdzorg', dan wordt er veel meer betaald door de verzekering.
2- Op 1 rontgenfoto (zonder een voorgaande van een paar jaar geleden) is het onmogelijk in te schatten hoe lang een melkkies nog meegaat.
3- sluiten met een beugel is niet altijd mogelijk.
Conclusie: Vraag een orthodontist om een advies. Liefst een die veel volwassenen behandels en samen werkt met een vaste implantoloog.
Ik heb het beide gehad, en ik zeg uit Mijn ervaring, als het toch bij je kiezen is, neem een implantaat. Ik weet dat het niet leuk klinkt maar het scheelt je HEELVEEL pijn..
Ik ben nu 25, heb 1 implantaat, en denk dat ik er helaas nog 1krijg (dat hoor ik morgen) . Had een beugel toen ik 12was.
Ik ben ietsje meer dan de helft hiervan per keer kwijt!
Ik zal in ieder geval z.s.m. een afspraak maken.
Ik heb foto's gemaakt van mijn gebit maar weet niet zo goed hoe ik deze kan plaatsen...
Elisabeth