het afgelopen jaar 3 tanden kwijt is dit normaal?

Author:
monique75
Posted:
do, 12/04/2008 - 06:38
Mijn zoon van net 4 is op niet zachtzinnige wijze nu zijn 3e tand verloren in 3 verschillende vallen als dit zo doorgaat heeft hij binnen het jaar geen gebid meer over de laatste gisteren die ander een maandje terug. En een tandje zit van de vorige val nog los en zal er hoogstwaarschijnlijk ook uit moeten.

Dit lijkt mij toch niet normaal meer. Is het nu zo dat zijn tanden er makkelijker uitvliegen om dat er al wat uit zijn of zit er iets in aanleg niet goed?
monique75

de eerste was vallen tegen een stoel en daarna de een speel apparaat van de psz er tegen aan.

De tweede was hij omver gelopen door een jongen en viel hij op de stoep om vervolgens te blijven hangen in het kralen gordijn van zijn zus.

De derde en laatste was hij gewoon een rondje aan het draaien en viel tegen de tafel.

Heb net mijn tandarts weer gebeld moet er straks heen hij zegt dat ook. Maar kinderen vallen vaak en je hoort wel eens dat ze er één verliezen maar drie??
do, 12/04/2008 - 08:06 Permalink
vV

klinkt alsof zijn motoriek ook voor een 4 jarige enigzins ongelukkig is nog. Op zich geen probleem, maar hij heeft het besef blijkbaar nog niet. Niets aan te doen ook ben ik bang, soms heeft iemand de pech..
Maar beter nu met het melkgebit dan later met blijvend, tegen die tijd zal het wel beter gaan.. Tip: doe hem op judo als ie oud genoeg is, leert hij ook vallen en afzetten.

sterkte ermee.
do, 12/04/2008 - 08:24 Permalink
monique75

Ja dat weet ik maar hij was net als zijn zus laat met krijgen (en zijn ouders ook) en wij en mij dochter waren laat met wisselen. Dus moet er nog een jaar of 2/3 mee doen.

De vierde tand staat op het punt dat hij er uit moet omdat hij bij de tweede val ook een klap gekregen heeft en niet goed vast wil groeien.

Dus dan mist hij al vier tanden in zijn bovengebit. Weet dat dit melktanden zijn maar 2 a 3 jaar als hij geluk heeft zonden boventanden.

Als het hier bij blijft (hoop het wel)
do, 12/04/2008 - 08:30 Permalink