Hallo,
IK heb de mededeling van mijn parodontoloog gekregen dat mijn achterste kies niet te redden is. (bovenkaak). Ik heb het advies gekregen om daar een implantaat te nemen, alleen hij vraagt heel veel geld. De kaakchirurg doet het veel voordeliger. Bij de Paro kost het me 3700, euro en bij de kaakchirug 2000,--Wat kan ik het beste doen??? Kan iemand mij advies geven...alvast bedankt...
IK heb de mededeling van mijn parodontoloog gekregen dat mijn achterste kies niet te redden is. (bovenkaak). Ik heb het advies gekregen om daar een implantaat te nemen, alleen hij vraagt heel veel geld. De kaakchirurg doet het veel voordeliger. Bij de Paro kost het me 3700, euro en bij de kaakchirug 2000,--Wat kan ik het beste doen??? Kan iemand mij advies geven...alvast bedankt...
Re: plaatsen implantaat bij kaakchrurg of parodontoloog???
Dat zit mogelijk bij de parodontoloog er al in. Soms laat de ene behandelaar in de offerte dingen weg die waarschijnlijk niet nodig zijn. Terwijl de andere het er juist bij zet om u volledig te informeren....
Het topic is: een implantaat bij de kaakchirurg of parodontoloog.
Als we er van uit gaan dat beide het implantaat technisch kunnen plaatsen welke andere aspecten spelen dan mee in de afweging?
Ik denk bijvoorbeeld aan de afspraken en wachttijd. Mijn indruk is dat je bij de kaakchirurg in het ziekenhuis veelal in een grotere organisatie terechtkomt waardoor de wachttijden wel eens ernstig oplopen. Voor een implantaat klaar is ben je 5 (?) afspraken verder. Dan is elke keer 15-60 minuten wachten voor sommigen geen probleem. Voor anderen wel. Ik kan mij voorstellen dat de wachttijd in een kleinere kliniek van de parodontoloog meestal korter is (heeft geen spoedklachten). Mag dat duurder zijn? Ik heb patienten die dat meerekenen, maar daar is ieder vrij in natuurlijk.
Je kunt ook een implantaat laten plaatsen door een 'tandarts-implantoloog'.
nee, het advies kwam van de parodontoloog. advies! En als dan de vraag wordt gesteld of er een noodzaak is, want die is er blijkbaar niet (medische noodzaak voor een implantaat??) dan vind ik dat geen gekke vraag. Wat de verdere afweging wordt zal me dan een zorg zijn, maar bij een advies en een vraag om raad hoort ook de afweging of het wel moet/nuttig is.
Waarom zou prijs wel een issue zijn (terwijl het dat waarschijnlijk helemaal niet gaat zijn gelet op de prijsopbouw van implantaat,suprastuctuur/kroon) en de daadwerkelijke noodzakelijkheid NU te beslissen niet?
mijn idee is en blijft doorvragen tot je een antwoord krijgt wat past bij het probleem.
Bedoel je daar mee de verstandskies? Of de kies daarvoor?
dit topic
Maar Nettie, meer antwoord van jou geeft meer duidelijkheid