Hoektand getrokken, gezicht ontstoken...help ik vind t eng!

Author:
jvanree
Posted:
ma, 12/08/2008 - 20:18
Zondagochtend is bij mij een hoektand getrokken door de spoedtandarts. Er zat een vrij grote ontsteking boven en dat zag je duidelijk doordat de rechterhelft van m'n lip naar voren stak.

De tand kwam er makelijk en pijnloos uit en de tandarts heeft weinig druk uitgeoefend. Hij heeft ook niet op m'n wang geduwd of zo.

Toen ik vanochtend wakker werd was de hele rechterhelft van m'n gezicht en ook m'n rechteroog ontstoken. Dus niet opgezwollen alleen maar ook echt dik, rood en kloppend.

De tandarts heeft me vanochtend antibiotica voorgeschreven (doxycycline want voor een hoop andere ben ik allergisch) maar ik vind het doodeng zo'n ontsteking.

Heeft iemand dit ook gehad en kan iemand mij een beetje geruststellen?

Groetjes,
Juliet
hermina

Als de oorzaak eruit is gaat meestal de ontsteking over, en zijn antibiotica meestal niet nodig. Maar als je tandarts kiest voor medicatie is doxycycline alleen als antibiotische behandeling bij tandheelkundige ontstekingen niet genoeg. Dan is er ook een middel tegen "anaeroben" nodig, bijv metronidazol als toevoeging. Maar als je allergisch bent zijn er ook andere AB die hier meer op zijn plaats zijn, clindamycine, erytromycine etc. Vraag het eens aan je tandarts, is ook voor hem/haar leerzaam.
ma, 12/08/2008 - 22:46 Permalink