Hoi
IK heb vorige week na lang nadenken, mijn gehele gebit in 1 keer laten trekken en meteen een prothese laten plaatsen.
Nu bijna een week loop ik met wat complicaties.
De eerste dag ging heel goed, wennen aan een gebit, maar het ging wel. de tweede nacht ging het mis en ik werd de volgende dag wakker met wel zoveel pijn dat ik het gebit heb uitgedaan.
nu heb ik antibiotica tegen ontstekingen en ben bijna week verder. mijn prothese kan ik nog steeds niet in mijn mond. het lijkt wel of het nu niet meer past nu ik het 4 dagen uit heb gehad en ik begin een beetje te vrezen dat het nooit meer gaat passen
de ontstekingen nemen nu gelukkig wel af, maar weet iemand of men mijn gebit weer passend kunnen maken?
ook steken er nu her en der wat stukjes kraakbeen uit wat vorige week nog niet was
ik ben bang een fatale vergissing gemaakt te hebben door mijn gebit vorige week uit te nemen en te laten, maar de pijn was niet te harden ook niet met zware pijnstillers.
Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand antwoord
Morgen moet ik terug naar de kliniek, maar zonder gebit in.....
IK heb vorige week na lang nadenken, mijn gehele gebit in 1 keer laten trekken en meteen een prothese laten plaatsen.
Nu bijna een week loop ik met wat complicaties.
De eerste dag ging heel goed, wennen aan een gebit, maar het ging wel. de tweede nacht ging het mis en ik werd de volgende dag wakker met wel zoveel pijn dat ik het gebit heb uitgedaan.
nu heb ik antibiotica tegen ontstekingen en ben bijna week verder. mijn prothese kan ik nog steeds niet in mijn mond. het lijkt wel of het nu niet meer past nu ik het 4 dagen uit heb gehad en ik begin een beetje te vrezen dat het nooit meer gaat passen
de ontstekingen nemen nu gelukkig wel af, maar weet iemand of men mijn gebit weer passend kunnen maken?
ook steken er nu her en der wat stukjes kraakbeen uit wat vorige week nog niet was
ik ben bang een fatale vergissing gemaakt te hebben door mijn gebit vorige week uit te nemen en te laten, maar de pijn was niet te harden ook niet met zware pijnstillers.
Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand antwoord
Morgen moet ik terug naar de kliniek, maar zonder gebit in.....
Re: alle kiezen en tanden laten trekken
Dat is normaal in dit soort gevallen. Want de kaak zwelt eerst op na het trekken. En na een week of twee begint het tandvlees te krimpen omdat de wondjes genezen. Dat krimpen gaat het eerste half jaar het hardst.
Dan zijn ook de meeste aanpassingen nodig om het gebit steeds draagbaar te houden, steeds bijvullen met een 'rebasing' bijvoorbeeld. Het eerste half jaar zeker twee keer.
Daar geef ik wanneer een dergelijke bslisisng wordt genomen dan ook uitgebreid uitleg over, folder mee etc, zodat men weet waar men aan begint en wat men kan verwachten. tja en sommige zaken zijn onvoorspelbaar, er is altijd de gelukkige die aan dergelijke problemen ontsnapt, of deongelukkige waar meer problemen zijn dan ingeschat was, ook dat gebeurt helaas. Maar hier helpt maar 1 ding: retour voor nazorg desnoods eerder dan ingepland (ik vind een week zelf erg lang overigens..eerder 2 dagen).