Bij contole bleek dat ik meerdere gaatjes had waaronder enkel vullingen die lekten.
Bij de gemaakte afspraak wilde de tandarts aan de linkerkant beginnen maar ik had last aan de rechterkant. Bij het eten koud en warm.
Het betrof een kies waar al eens eerder een wortelkanaalbehandeling bij was gedaan.
Hij begon te boren en te boren. Er moest toch maar een foto gemaakt worden.
Na het maken van de foto weer boren. Het bleek dat er maar een wortel was behandeld en dat de andere slecht bereikbaar was.
Hij had het over een endodontoloog en ging verder met boren. Hij wilde er eerst een noodvulling in doen maar hij heeft de kies toch gewoon gevuld met een witte vulling. De assistente keek hier ook van op want ze stond klaar met een ander goedje.
Ik heb nadien geen last meer maar werd wel gebeld voor het maken van een afspraak met een endodontoloog voor een behandeling van een uur en een behandeling van 75 min.
Is dit echt nodig ook al heb ik geen klachten meer???
En wat zijn de consequenties als ik het niet laat behandelen
Bij de gemaakte afspraak wilde de tandarts aan de linkerkant beginnen maar ik had last aan de rechterkant. Bij het eten koud en warm.
Het betrof een kies waar al eens eerder een wortelkanaalbehandeling bij was gedaan.
Hij begon te boren en te boren. Er moest toch maar een foto gemaakt worden.
Na het maken van de foto weer boren. Het bleek dat er maar een wortel was behandeld en dat de andere slecht bereikbaar was.
Hij had het over een endodontoloog en ging verder met boren. Hij wilde er eerst een noodvulling in doen maar hij heeft de kies toch gewoon gevuld met een witte vulling. De assistente keek hier ook van op want ze stond klaar met een ander goedje.
Ik heb nadien geen last meer maar werd wel gebeld voor het maken van een afspraak met een endodontoloog voor een behandeling van een uur en een behandeling van 75 min.
Is dit echt nodig ook al heb ik geen klachten meer???
En wat zijn de consequenties als ik het niet laat behandelen
Re: Endodontoloog
De uiteindelijke consequentie van niet behandelen kan zijn dat u die kies kwijtraakt.
En waarom word de tand gewoon afgedicht zonder dat er een noodvulling wordt geplaatst.
overigens zijn dit vragen die u ook best aan de eigen tandarts kan stellen hoor! Die is toch eerste aanspreekpunt, wij hebben hier geen foto`s, en niet in de mond gekeken, dus een deel blijft toch gissen.
Ook mn tandarts wilde mij door sturen naar een kaakchirurg voor een apix.
En ook ik zei tegen mn tandarts is dat nodig, waarom stuur je mij niet door naar een endoloog.
Omdat de wachtlijst te lang was, maar ik heb hier toen als bezoekster op het forum lopen snuffelen of het niet anders kon.
Ben nogal bang voor een kaakchirurg.
Ik heb overal gekeken en kwam tot de conclusie of er ook een zwartpuntje te zien was bij die kies.
Heb dat ook aan mn tandarts gevraagt, hij stond er wel ff van te kijken dat ik dit allemaal wist haha
Hij keek in de pc op mn foto's en zei; ik zie niet zo zeer een zwartpuntje bij die kies.
Toen zei ik, probleem opgelost ik hoef dus niet naar een kaakchirurg..
Hij vroeg me alleen hoe ik dit allemaal wist, heb dus gezegt dat ik hier regelmatig zit.
Hij was helemaal van slag en ik ben nooit naar een kaakchirurg of endoloog geweest.
Plus ik heb er nooit meer last van gehad..
Conclusie, ook een tandarts zit volgens mij dus ook wel eens fout.
Groetjes Carin