wie weet dit?ben erg benieuwd

Author:
chanine
Posted:
vr, 12/12/2008 - 15:34
hallo

ik heb al een groot bericht geschreven maar jammer genoeg nog geen antwoord op gekregen.
Het is het bericht over de ontsteking waarvan de tandarts zegt dat het tussen 2 kiezen zit.

1 is een kroon,de ander een afgebroken kiesje met nu een noodvulling.

wat ik hier nu heel graag over wil weten is:

toen de noodvulling er nog niet op zat,deed het minder pijn..en was het minder dik en kon ik me mond normaal bewegen,toen de tandarts zei ik sluit het even af met een noodvulling zei ik uhm nou mijn ervaring is als ik een ontsteking heb en die wordt afgesloten met een vulling(nood)dan krijg ik meer last,.hij keek geirriteerd en zei dit kan niet want de onsteking zit boven de kies ,de kies zelf heeft er niks mee temaken(ja zei ik maar me vorige tandarts ,als ik dan belde en zei pfff heb nu meer pijn zei mij zelfs wel eens zelf de noodvulling eruit tepeuteren wat echt verlichting gaf.

maar goed toch noodvulling gezet.

en meeerrrr pijn ,de ontsteking was niet meer te localiseren en zit/zat nu echt door de hele bovenkaak maar vooral boven die 2 kiezen.
ik heb dus de noodvulling eruit gepulkt.en idd het hele pijnlijke is nu ineensssssssss weg..de ontsteking zit er nog,maar me mond bewegen of drukken op me kaak doet minder pijn

heb ik toch gelijk dat het weghalen van de noodvulling verlichting geeft?
en nu ik de noodvulling heb weggehaald en iets verlichting voel betekend dit dan ook dat het toch wel van die kies afkomt en niet van me kroon

ben echt benieuwd naar antwoord
Spiegeltje

ik heb al een groot bericht geschreven maar jammer genoeg nog geen antwoord op gekregen

De ervaring leert dat lange berichten niet zo goed worden gelezen. In ieder geval ook niet sneller of vaker beantwoord, eerder integendeel :D. Alhoewel de lengte van jouw bericht nog wel meevalt. Een een forum is verder geen MSN, dus enig geduld kan geen kwaad. :D. Maar 9 van de 10 berichten worden uiteindelijk wel beantwoord, door een tandarts of anderen.

Dat je nog geen antwoord hebt kan ook komen omdat je een lastige vraag stelt. Ik weet er ook geen verklaring voor, maar het kan wel want dat heb je zelf ervaren, wat de tandarts ook zegt. het is alleen niet zo dat een noodvulling per definitie pijnlijk is. Vaak is geen vulling pijnlijker.

heb ik toch gelijk dat het weghalen van de noodvulling verlichting geeft?

Bij jou in ieder geval wel :D
vr, 12/12/2008 - 21:59 Permalink
chanine

hoi,

ja misschien heb ik het allemaal een beetje warrig omschreven.

ik heb dus een ontsteking in mijn linker boven kaak,de tand,naast mijn hoektand zit een kroon op en die daarnaast is afgebroken en zat een noodvulling op

de ontsteking zit boven de kroon en het kiesje die afgebroken is..tussen die 2 in zoals de t.a het zegt.

het had het eerst over een wkb,en daarna kaakchirurg.,maar na een foto gemaakt tehebben en hij zei dat het tussen die 2 in zat besloot hij een antibiotica kuur tegeven,(en hoopte dat het daar mee weg ging,zoja was het goed,.zo niet terug komen.)

nu vraag ik me dus af heb aan beide een wkb gehad en die met de kroon erop ook 6 jaar geleden ofzo een apex.

k vind het raar dat hij nu denkt dat een kuurtje antibiotica afdoende is,of kan dit wel afdoende zijn.

en wat is een behandeling voor een onsteking tussen 2 tanden of kiezen in?

kwa het verhaal van de noodvulling.,wil ik gewoon weten dat mijn vorige tandarts altijd na een wkb het open liet op een gegeven moment,omdat hij wist dat ik anders gek zou worden van gebonk en pijn.

deze tandarts wil iets ontstoken wel afsluiten met noodvulling,en zegt dat het niet mogelijk is dat de pijn erger wordt erdoor (bonken etc)omdat de kies niet het probleem is,de ontsteking zit boven de kies(begrijp ik ook nog wel)maar toch gisteren de noodvulling losgeputterd en idd weer minder druk en bonken..

dus klopt het nu,dat het soms kan schelen of valt het toevallig zo..

hoop dat het nu iets duidelijker is :oops:
vr, 12/12/2008 - 22:51 Permalink