Rand van kies doet pijn + plekje in een al eerder gevulde ki

Author:
Wijnard
Posted:
di, 12/16/2008 - 19:56
Hallo,

ik heb sinds een weekje of twee, drie een zwart plekje in de groeve van mijn kies. deze kies is al eerder behandeld en gevuld, maar niet echt zo heel diep, toen de tandards ging boren heeft hij er heel veel uitgehaald, en bijgevuld (6 maand geleden) ik poets nu 4 keer per dag plus anti-cavity drink waarmee ik mijn mond elke dag 2x spoel. nu voel ik bij mijn tandvlees (de rand van de kies) een pijn als ik met mijn nagel er overheen ga. denkt U dat dit een beginnend gaatje is of een gevorderde, en zal ik naar de tandarts gaan? (ben nu in Amerika, en ben bang dat de tandarts niet zo heel goed is als de tandartsen in nederland.

Groeten, Wijnand
Newtan

Twee dingen: een zwart plekje zit er meestal al twee jaar of veel langer. Of de vulling is echt los aan het laten. Maar dan doet kauwen op de kies ook pijn. Maar het heeft doorgaans geen haast, als er al wat aan moet worden gedaan.

Punt twee is de gevoelige wortel. Dit is een plek waar het tandvlees even van de wortel af is gepoetst ofzo. Met je nagel voel je dan de rand van het glazuur waar die op de wortel aansluit. Tegen het tandvlees aan is dat gevoelig. Blijf met die cavity bestrijder doorgaan en het gevoel verdwijnt met een of twee weken. Dit is een gevoelige tandhals en hoeft niet behandeld te worden.

Pas op want je huid en daarmee ook je nagel bevat een bacteriebestrijdend zuur wat de wortel gevoeliger kan maken. Dus niet twee keer per dag testen! Anders blijft het natuurlijk gevoelig.
wo, 12/17/2008 - 08:39 Permalink
Wijnard

Inderdaad, mijn tandvlees is wel op meer plekken in mijn mond een beetje gevoelig geweest, ik was toen nog niet zo zeker of het nou in verband zat met het plekje in mijn kies, ik zal zeker doorgaan met de cavity-bestrijders. en ik hou het plekje in de gaten. ik namenlijk zo'n mooi spiegeltje wat de tandards altijd gebruikt, en daarmee kwam ik er ook achter van dat plekje.

Heel erg bedankt voor het advies!
do, 12/18/2008 - 02:08 Permalink