Tandarts failliet, en nu spookfacturen

Author:
July
Posted:
do, 12/18/2008 - 11:54
Hallo,

Mijn tandarts is afgelopen maand failliet verklaard.
Na lange tijd wachten en veel smoesjes zijn de patienten hierachter gekomen.
In eerste instantie kregen wij een brief omtrent het sluiten van de praktijk, hierin werd een reden genoemd die achteraf niet waar bleek te zijn.
Na 7 weken wachten en bellen eindelijk weer een afspraak kunnen maken bij een totaal andere kliniek. Ik heb dus uiteindelijk 7 weken moeten wacht op het vervolg van mijn behandeling, dit heeft mijn gebit zeker geen goed gedaan.
Ik heb nog nooit zo'n behandeling meegemaakt.
Hij snauwde mij en z'n personeel af, was binnen vijf minuten klaar. (het gaat om een spalk) Het voelde verschrikkelijk in mijn mond, er zaten nog klodders lijm op en het metaal stak nog uit, toen ik dit aangaf en de stoel alweer omhoog ging werd er gezegd dat ik me niet zo moest aanstellen en maar moest wennen aan het idee.
Diezelfde avond nog liet een deel van de spalk los en lag ik de volgende ochtend in de stoel van de weekenddienst. Tevens was het met de hygiene in het pand ver te zoeken en werden de instrumenten schoongemaakt door iemand die zeker geen volwaardig assistent is (werd gewoon onder de kraan afgespoeld!!) .
Nu heb ik 2 exact dezelfde rekeningen gekregen van behandelingen die ik m.i. helemaal niet ondergaan heb.
Ik weet dat mensen laatst nog contact met hem hebben gehad. Alle dossiers blijken "zoek" te zijn.

Wat kan ik nu het beste doen?

Ik kijk uit naar jullie reactie!
mecánico para …

Miet betalen en dat aangetekend aan de curator melden. Ze gaan nu hengelen en schrijven met de vork en alles wat binnen komt is meegenomen. Als jij dan zegt, het was wanprestatie en dat betalen daarvoor gaat niet gebeuren, dan haken ze snel genoeg af. Dien ook een klacht in tegen de tandarts bij de geschillencommissie van de NMT en/of de ANT. Dan sta je nog steviger. Wees eerlijk naar de nieuwe tandarts over dit verhaal, en laat eventueel het werk daar opnieuw doen. En vraag of ze willen bevestigen in de kaart dat het naadje was........moet de curator van goede huize komen om dan gelijk te krijgen.

nb, laat die brief wel door de spellingcheck gaan want veel fouten kan je zo voorkomen
do, 12/18/2008 - 12:08 Permalink
July

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik zal inderdaad een aangetekende brief gaan versturen, heb gelukkig nog een brief en de rekening van de weekenddienst van de dag na de plaatsing van de spalk.
De rekening komt wel via Fa-med of een van die instanties, is dat geen probleem? Heb altijd trouw alles betaald, maar ga geen 200 euro betalen voor zoiets.
do, 12/18/2008 - 12:15 Permalink
Spiegeltje

Zorg ook dat Fa-Med op de hoogte is want anders gaan die beginnen met het incasso-traject. Als ze op de hoogte zijn is dat nog geen garantie dat ze dat niet doen. Dat is de vervelende consequentie van het niet betalen van een rekening. Niet uitgevoerde behandelingen hoeft u uiteraard niet te betalen en bij twee dezelfde rekeningen is uiteraard ook duidelijk dat die niet allebei hoeven te worden betaald. Voor een slecht uitgevoerde behandeling ligt het ingewikkelder natuurlijk want wat is slecht en gelooft de rechter u straks? Mocht het tot een zaak komen.
do, 12/18/2008 - 19:48 Permalink
mecánico para …

slecht is als het een paar dagen erna op nieuw is gedaan. echt slecht. en bij famed schrijven dat je het niet eens bent met de nota want........reden verzin je zelf dan. Dan komt de rekening op reclame en moet de tandarts reageren.......en ik denk dta ie dat dan niet echt gaat doen binnen 2 weken.
prusters moet je gewoon keihard terug nekken

NEC-Udinese.........hahahaha 2-0 tadaaa
do, 12/18/2008 - 23:17 Permalink
Newtan

Precies. De tandarts geeft toestemming om verdere incassomaatregelen te treffen. En bij Famed zijn ze ook niet gek. Als die aan opmerkingen van patienten zien dat er discutabel werk is afgeleverd, gaan ze verhaal halen bij die tandarts. Je moet maar rekenen: dit doen ze natuurlijk vaker de laatste tijd. En daarmee snijden ze zichzelf in de vingers. Want dat valt bij Famed ook op.
vr, 12/19/2008 - 07:05 Permalink
July

Bedankt voor de reacties.
Het lijkt mij het beste als ik een aangetekende brief naar de curator en fa-med stuur. Waarschijnlijk bel ik maandag fa-med ook nog even om het verhaal uit te leggen.
Wat ik ook een erg kwalijke zaak vind is dat alle patientendossiers "zoek" blijken te zijn. Kan je dus bij een nieuwe tandarts weer allemaal foto's laten maken. Tevens kan er zo nooit bewezen worden welke behandelingen een patient heeft ondergaan en welke niet, toch?
vr, 12/19/2008 - 09:47 Permalink
vV

Tevens kan er zo nooit bewezen worden welke behandelingen een patient heeft ondergaan en welke niet, toch?
precies, maar dat werkt in uw voordeel, want bewijslast ligt wel bij de tandarts. geen dossier meer, dan houdt het op, hij kan niet eens aannemelijk maken wat er wanneer gedaan is en waarom!
vr, 12/19/2008 - 12:12 Permalink