Kies open

Author:
Raver58
Posted:
di, 12/23/2008 - 20:04
Hallo,

Ik heb een vraag. Gistermiddag heeft de tandarts een foto gemaakt van mijn tand waarin ik die avond ervoor veel pijn had. Toen zag hij pulp?? zitten en heeft een gaatje geboort. Daarna heeft hij een noodvulling eringezet. Vlak nadat ik naar huis ging kreeg ik steek in mijn tand en heb ik erover gebeld. Dus ik heb voor een tweede maal gebeld en aangegeven dat het echt steekt. Toen kon ik terugkomen en heeft de tandarts de noodvulling verwijderd zodat de druk eraf ging zei hij. Ik heb nu nog steeds last van mijn tand en slik nu ibu profen. Ik moet nu 5 januari weerkomen voor een noodvulling, maar ik voel de pijn door de ibu profen heen. Het is nog wel te doen, maar zonder ibu profen ga ik echt niet slapen gewoon.

Mijn vraag: wat kan er aan de hand zijn (kan het zijn dat het gaat irriteren omdat er een gat in mijn tand zit?) en wat kan ik er aan doen?? De tandarts is op vakantie helaas..

Mvg,

sloper
Lieneke

Pak de telefoon, bel naar je eigen tandarts na 5'ven (nu dus) en luister het antwoord apparaat af. Dan hoor je welk nummer je moet bellen voor de dienstdoende tandarts.
di, 12/23/2008 - 20:49 Permalink
Raver58

Oke dank jullie! Als de pijn er morgen nog is ga ik morgen bellen... 's avonds doen ze dit niet volgens mij! De tandarts van mij ging er denk ik vanuit dat de pijn overging. Helaas niet het geval tot op heden. Hoop dat het snel kan! (weetniet of de waarneming genoeg weet van mijn tanden? Mijn tandarts heeft uitgebreide informatie op zijn pc over mijn gebit..)

Er zit namelijk ook een stukje stifttand op deze tand bijv.(was een keer stuk afgebroken vanwege ongelukkige swieperd met een fles :roll: )
di, 12/23/2008 - 20:55 Permalink
Raver58

Okey.. Wel knap trouwens dat je zulke diensten draait! Moet je ook maar willen :roll: Maar ik wil niet te zeurderig zijn heh. En ik hou het wel uit tot morgen..

Tof dat jullie mensen hier helpen met vragen! Ik was er anders nooit uitgekomen :o
di, 12/23/2008 - 21:34 Permalink
Raver58

M ik werd vanmorgen wakker met tandpijn en heb toen weer een ibu profen van 200 mg geslikt. De pijn was bijna volledig weg en nu is het wel iets teruggekomen maar ik heb er niet zo last van.... Je voelt het wel maargoed.. Mijn vraag is dus nu: kan het kwaad dat er nu een gat in mijn tand zit tot 5 januari? Zo ja, dan bel ik liever toch op (ze hebben blijkbaar ook waarnemingen op de kerstdagen dus... wel fijn :D )

Groeten
wo, 12/24/2008 - 11:54 Permalink
Spiegeltje

Kan mij haast niet voorstellen dat die initiële endo niet is gedaan, maar het bericht van TS wijst er inderdaad niet op. Zo ver ik weet gebeurt het wel vaker dat de tandarts na het opstarten de kies openlaat. Dat is neem ik aan geen kunstfout?
wo, 12/24/2008 - 13:17 Permalink