Geachte....,
mijn zorgverzekeraar geeft aan dat 'facings' alleen worden vergoed uit de basisverzekering als de tandarts een 'V-code' gebruikt. Als er een 'R-code' wordt gebruikt, worden de facings niet vegoed. Hoe zit dit?
mijn zorgverzekeraar geeft aan dat 'facings' alleen worden vergoed uit de basisverzekering als de tandarts een 'V-code' gebruikt. Als er een 'R-code' wordt gebruikt, worden de facings niet vegoed. Hoe zit dit?
Re: Facings
Alvast hartelijk bedankt voor de gegeven informatie. Heb ik nog even een klein vraagje: zelf heb ik enkele jaren geleden een ongeluk gehad, waardoor er van beide voortanden een stukje af is. Moet een tandarts hier na deze (ongeveer 6) jaren nog steeds op ingaan, als zijnde een gevolg van een ongeval? En worden ze dan altijd gewoon vanuit de basisverzekering (tot 22 jaar) vergoed?
Alvast bedankt!
Bij een 'ongeval' moet je denken aan verloren gegane hoek- of snijtanden waar een brug nodig is of een implantaat. De ernstiger gevallen dus.
Als je bedoelt of je vanwege het ongeluk toch nog in aanmerking kan komen voor "echte" facings (dus niet van composiet bedoel ik daarmee) denk ik dat lastig zal liggen (6 jaar geleden, niet echt ernstig). Dat zul je dan aan de verzekering nog een keer moeten voorleggen.