Ik ben bang dat ik binnenkort weer een wkb moet ondergaan. Mijn eigen ervaringen zijn niet goed. Ik heb aan twee kiezen een wkb gehad en beide kiezen zijn er inmiddels uit.
Dat stemt niet erg hoopvol. Aan een van die 2 kiezen heb ik ook een apex gehad en van apexen heb ik gehoord dat ze maar 50% kans van slagen hebben.
Hoe zit dat met wkb's?
Afgezien van het feit dat ik doodsbenauwd ben voor de behandeling en de pijn ben ik ook bang dat ik de kies later alsnog zal verliezen.
Is het dan niet beter om hem er maar meteen uit te laten halen?
En nu ik toch bezig ben, hoe erg is het als er 2 kiezen die boven elkaar zitten weg zijn? De grote kies (de eerste die opkomt na het melkgebit) rechtsonder is al weg en in mijn dromen is de kies die daar recht boven zit ook weg....
Dat stemt niet erg hoopvol. Aan een van die 2 kiezen heb ik ook een apex gehad en van apexen heb ik gehoord dat ze maar 50% kans van slagen hebben.
Hoe zit dat met wkb's?
Afgezien van het feit dat ik doodsbenauwd ben voor de behandeling en de pijn ben ik ook bang dat ik de kies later alsnog zal verliezen.
Is het dan niet beter om hem er maar meteen uit te laten halen?
En nu ik toch bezig ben, hoe erg is het als er 2 kiezen die boven elkaar zitten weg zijn? De grote kies (de eerste die opkomt na het melkgebit) rechtsonder is al weg en in mijn dromen is de kies die daar recht boven zit ook weg....
Re: Hoe succesvol is een wkb?
Als een van de kiezen weg is speelt de overblijvende, tegenoverliggende kies eigenlijk geen rol meer voor de kauwfunctie. Maar aan het trekken van kiezen blijven nadelen zitten, het beste is gaten in het gebit te vermijden. En bestaande gaten op te vullen, maar dat is weer een ander vraagstuk.
Re: Hoe succesvol is een wkb?
Zo mis ik al 3 'stoelpoten' en heb ik de gaten ook nooit laten opvullen. Mijn tandarts wil het liefst van mij afblijven omdat er na behandeling altijd gedonder is.