Hallo,
Ik heb na een jaartje of 7 weer de moed bij elkaar geschraapt om een afspraak bij de tandarts te maken.
Nu probeer ik me hier wat op voor te bereiden.
Ik heb nog twee verstandskiezen onder, eentje is doorgebroken eentje niet. Ik heb van beide kiezen geen last.
Wat wordt nou meestal gedaan bij mijn leeftijd (41)
Ik lees overal dat verwijderen dan toch wat lastiger is en er meer last is nadien. anderzijds lees ik ook een hoop enge verhalen over wat een ingesloten verstandskies allemaal kan gaan aanrichten, inclusief tumoren en alles.
Alle info is welkom!
Ik heb na een jaartje of 7 weer de moed bij elkaar geschraapt om een afspraak bij de tandarts te maken.
Nu probeer ik me hier wat op voor te bereiden.
Ik heb nog twee verstandskiezen onder, eentje is doorgebroken eentje niet. Ik heb van beide kiezen geen last.
Wat wordt nou meestal gedaan bij mijn leeftijd (41)
Ik lees overal dat verwijderen dan toch wat lastiger is en er meer last is nadien. anderzijds lees ik ook een hoop enge verhalen over wat een ingesloten verstandskies allemaal kan gaan aanrichten, inclusief tumoren en alles.
Alle info is welkom!
Re: Verstandskies verwijderen als je wat ouder bent?
http://beheer.ntvt.nl/UserFiles/PDF/03mrt123.PDF (zie pagina 123, "De derde molaar")
Of er bij u een goede reden voor trekken is kan ik verder niet beoordelen, dat zal de tandarts moeten bekijken aan de hand van onderzoek. Soms wordt daarbij gebruik gemaakt van een panoramafoto van het gebit. Vervolgens kunnen de voor- en nadelen van de behandeling worden doorgesproken.
toch wel raar eigelijk, ik ben welliswaar al een hele poos niet meer naar de tandarts geweest, maar tot mijn 32e ongever ging ik wel degelijk 2x per jaar. Toch hebben ze die twee onderste altijd laten zitten. die ene wat door is gekomen is trouwens heel laat doorgekomen, ik was toen de 30 reeds gepasseerd en volgens mij staat hij niet eens zo verkeerd, wel iets lager dan de andere kiezen maar wel recht
Mijn onderste verstandskiezen zijn in oktober in het ziekenhuis verwijderd. Hoe het gegaan is, kan ik je niet zeggen want ik lag voor nok onder narcose.
Ik ben zelf 41. Ze lagen beide dwars en konden niet doorkomen. Eentje deed zijn best om door te komen maar drukte een vaste kies weg.
Ik had geen ruimte in mijn kaak dus ze moesten eruit.
Ik vond het zelf een behoorlijke ingreep. Vooral omdat er twee tegelijk uitgingen. Eten ging moeilijk de eerste weken.De napijn heeft lang geduurd maar was prima te onderdrukken met para en ibu.
Het is allemaal wel te doen. Ik ben blij dat ze eruit zijn.
Richt je niet teveel op de enge verhalen. Wat niet goed gaat wordt vaker opgeschreven dan wat er wel goed gaat.
Groetjes en laat even weten wanneer ze eruit moeten en hoe het gegaan is (als je wil)