weekendvervanging.

Author:
duinkonijn
Posted:
zo, 01/04/2009 - 19:49
Tijdens mijn vakantie naar de dienstdoende tandarts t.p. geweest. Uitstekend geholpen. Had een heel dikke wang, veel pijn. Wortelkanaalbehandeling onder bestaande kroon uitgevoerd. Het geheel afgemaakt met een clooroplossing en open gelaten. Met het advies de volgende dag een vervolgbehandeling. Daar wij de volgende dag huiswaarts zouden gaan. direct geprobeerd bij de eigen tandarts een afspraak te maken. Hier kreeg ik een afsprakenbureau aan de lijn. eigen tandarts was tot 5 januari met vakantie. Men kon mij niet zeggen wie er de andere dag dienst had. Dan moest ik nogmaals bellen. Die avond 1 nacht eerder vertrokken van vakantieadres. Wie weet kon ik s,morgens wel terecht bij de vervanging, en om dan eerst nog naar huis te rijden. Dat zou mogelijk te veel tijd kosten. Ook de mensen die met ons in de auto zaten moeste zodoende eerder hun vakantiestek en de overige fam verlaten. De volgende moren thuis weer de vervanger via een 06 nr gebeld. "u spreekt met de assistente van de dienstdoende tandarts" Mijn verhaal verteld, maar daar begon ze niet aan. Die behandeling duurde wel een uur.Op mijn vraag met wie ik nu gesproken had, zei de assistente dat ze dat niet vertelde. Ik vroeg welke tandarts er dan dienst had. vertelde ze mij dat ik dat pas te horen kreeg als ik daadwerkelijk voor een behandeling kon komen. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik zeg haar dat ik twijfel of ik wel een tandartsenpraktijk aan de lijn heb, warop ze zegt dat ze mijn tandarts de 5e januari wel wil inlichten. Ja dat kan ik zelf dan hoop ik ook nog. Ik ben hardnekking, net als zij. Waarom verteld u niet met wie ik spreek. Dat is vanwege de criminaliteit. (ik heb neiging om al la minuut crimineel te worden en door de lijn te kruipen) De zwelling was inmiddels wat minder. De pijn niet. kloppende pijn. Ik kon wel wachten tot mijn eigen tandarts terug was. Inmiddels veel pijn, enorme zwelling in mijn mond met 2 grote witte etterkoppen op het tandvlees.Een stijve onderkaak, gepruttel in mijn oor. paracetamol help niet meer afdoende. Ik hoop dat het vanacht niet openbreekt naar buiten. Gebeuren dit soort gekke afschuifsystemen meer? Waarom is er dan een vervangend tandarts.
vV

Ik denk dat er sprake is van een communicatie storing. Ik denk dat de indruk bestond dat u belde voor afsluiten van de behandeling, niet voor pijnbehandeling. Afsluiten is idd een behandeling van zeg maar een uur (beetje afhankelijk van diverse factoren). Maar dat wordt niet door vervanging/diesnt gedaan, dat kan de eigen tandarts doen. Dat de tandarts die behandelt heeft u gemeld heeft dat het de volgende dag moet verbaasd mij. De pijnfactor is er wel 1 waarvoor men u had moeten behandelen, mits u er duidelijk over geweest bent dat het om pijn gaat! en dus niet om afsluiten. Dat de kies is open gelaten verbaasd mij, als dat al nodig is, kan betreffende tandarts weten dat afsluiten de volgende dag onmogelijk is.

Er is denk ik niet echt sprake van afschuiven, wel van communicatiestoring dus. Defitief afsluiten doen wij ook niet met aanwezigheid van pijn en zwelling, die zal wel eerst behandeld moeten worden zeker als het toenemend is. kan ook een korte opvlieging zijn, behandeling betekent niet dat men a la minute van de pijn af moet zijn, napijn ook gedurende dagen kan best.
succes
zo, 01/04/2009 - 20:11 Permalink
duinkonijn

Dank voor uw antwoordt. Ik kan mij daarin vinden. Bij het bellen ging het inderdaad om een vervolg behandeling, zoals mij was aangeraden door de beh arts. Inmiddels is de ontsteking en daardoor de pijn dus flink uitgebreid.Omdat ik vorige week dus niet langs de assistente heen kwam niet opnieuw gebeld. Ik begrijp uit uw antwoord dat het morgen dus ook niet gesloten gaaat worden.
zo, 01/04/2009 - 21:14 Permalink