Bij deze het volgende:
Op advies van mijn tandarts heb ik de vullingen van mijn bovenkaak laten vervangen door witte vullingen.
Na deze behandeling bleef ik drukpijn klachten houden bij 1 kies (heb al iets over die klacht gelezen in dit forum).
Met deze klacht ga ik terug naar mijn tandarts en vervolgens wordt er door de assistente wat van de vulling afgehaald omdat hoogteverschil volgens haar ook deze klachten kan veroorzaken. De assistente haalt er per ongeluk ook wat glazuur af en ik kom nog 2 keer weer terug omdat ik hier weer andere klachten van krijg. Bij een 3e bezoek (inmiddels 5e in totaal) besluit de tandarts de kies opnieuw te vullen. De nieuwe klachten ivm het glazuur zijn verdwenen maar mijn oude klacht, de drukpijn, is er nog steeds. Na weer een bezoek concludeert de tandarts ongeveer hetzelfde als ergens anders hier op het forum wordt beantwoord over krimp en zelfherstel van de kies. (foto laat geen ontsteking zien) Als het te lang duurt naar mijn zin adviseert de tandarts mij om terug te komen. Nu na een week of 8 wordt de pijn erger en heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt om de zenuw te doden. Misschien wat snel maar ik vind het erg onprettig.
Mijn vraag de volgende: De tandarts heeft de 2e keer vullen van de kies gewoon gefactureerd. Dit lijkt mij niet redelijk omdat het een "fout" is die door hemzelf veroorzaakt is. Heb ik hier een punt? En in hoeverre is het redelijk dat ik betaal voor de handeling vande assistente waarbij de glazuurschade is ontstaan?
Overigens ga ik volgende week dit ook met de tandarts zelf bespreken, maar ik wil graag even een second opinion in deze.
Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en antwoorden!
Op advies van mijn tandarts heb ik de vullingen van mijn bovenkaak laten vervangen door witte vullingen.
Na deze behandeling bleef ik drukpijn klachten houden bij 1 kies (heb al iets over die klacht gelezen in dit forum).
Met deze klacht ga ik terug naar mijn tandarts en vervolgens wordt er door de assistente wat van de vulling afgehaald omdat hoogteverschil volgens haar ook deze klachten kan veroorzaken. De assistente haalt er per ongeluk ook wat glazuur af en ik kom nog 2 keer weer terug omdat ik hier weer andere klachten van krijg. Bij een 3e bezoek (inmiddels 5e in totaal) besluit de tandarts de kies opnieuw te vullen. De nieuwe klachten ivm het glazuur zijn verdwenen maar mijn oude klacht, de drukpijn, is er nog steeds. Na weer een bezoek concludeert de tandarts ongeveer hetzelfde als ergens anders hier op het forum wordt beantwoord over krimp en zelfherstel van de kies. (foto laat geen ontsteking zien) Als het te lang duurt naar mijn zin adviseert de tandarts mij om terug te komen. Nu na een week of 8 wordt de pijn erger en heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt om de zenuw te doden. Misschien wat snel maar ik vind het erg onprettig.
Mijn vraag de volgende: De tandarts heeft de 2e keer vullen van de kies gewoon gefactureerd. Dit lijkt mij niet redelijk omdat het een "fout" is die door hemzelf veroorzaakt is. Heb ik hier een punt? En in hoeverre is het redelijk dat ik betaal voor de handeling vande assistente waarbij de glazuurschade is ontstaan?
Overigens ga ik volgende week dit ook met de tandarts zelf bespreken, maar ik wil graag even een second opinion in deze.
Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en antwoorden!
Re: Niet eens met rekening
Dit soort klachten kunnen ontstaan na het vervangen van vullingen.
Re: Niet eens met rekening
Re: Niet eens met rekening
Re: Niet eens met rekening
Re: Niet eens met rekening
Ik heb als goudsmid ooit sieraden gerepareerd. Als ik bijv. een fout stuk van een ring afzaag en dat er vervolgens weer aan soldeer naast de oorspronkelijke reparatie, kan ik het echt niet maken om dat in rekening te brengen.....
Ik denk overigens dat ik de vervanging van mijn vullingen van mijn ondergebit nog even uitstel tot er werkelijke klachten ontstaan, of is die niet verstandig? (deze vraag hoort vermoedelijk thuis in een andere rubriek)
Maar goed, ik zal in ieder geval de uitkomst van het gesprek nog wel even melden.
Mvr.gr
Re: Niet eens met rekening
Erg netjes afgehandeld vond ik.
Over de foute inschatting en handeling van de assistente heb ik het niet meer gehad, maar ik ben al blij met deze reactie en hoef niet perse het onderste uit de kan.
Bovendien heb ik nu na de wortelkanaalbehandeling geen klachten meer gehad.
Bedankt in ieder geval voor de reacties.