Kaakchirurg of tandarts ???

Author:
Angie28Love
Posted:
ma, 01/12/2009 - 21:28
Hallo allemaal,

Heb een hele stomme vraag en hoop dat iemand er mijn mee kan helpen,
Ik ben een enorme angsthaas voor de tandarts en ben dus in augustus met alle moet naar de amaliakliniek gegaan in kerkrade,(na ruim 15 jaar ) echt een super praktijk,en je wordt gastvrij ontvangen mijn complimenten,maar mijn vraag is helaas kon de tandarts voor mijn niets doen of niets doen ik moet wachten op de kaakchirurg want er zitten 6 tanden extra in me mond,en een grote tandsteen,maar mijn vraag is,ik wil er dus zo spoedig mogelijk van af,en tja waarom ga je dan niet naar een normale kaakchirurg maar ik wil volledige narcose,terwijl er hier in de wijk een tandarts zit voor angstpatienten,en die eerst de tandvlees doet bevriezen en dan pas doet spuiten,en dat wil ik graag dus wil er dolgraag heen,maar durf niet,omdat ik bang ben dat hij zegt nee ik kan je niet helpen,je moet toch wachten op de kaakchirurg,Maarja gebeld met de kaakchirurg hier en doet niet niet onder volledige narcose,nijmegen ook niet,eindhoven ook niet,dus wat nu ?? dan maar wachten of zou een tandarts dat ook kunnen verwijderen,heb alles op foto,staan die bij de tandarts is gemaakt,en die zou ik kunnen afgeven,maar ik wil graag misschien dat iemand ervaring heeft,of een tandarts of kaakchirurg is,die dan toch weet hoe ik dit nu moet doen,groetjes en lees het wel
jakkie

Hallo Angie

Naar welk ziekenhuis/kaakchirurg heb je gebeld in Eindhoven?
Het Catharinaziekenhuis verwijdert verstandskiezen en moeilijk te trekken kiezen onder narcose. Er is wel een verwijsbrief nodig van je tandarts of huisarts en er is een wachtlijst van 2 maanden.

Neem eens een kijkje op de de website van het ziekenhuis. (ff googelen) en je vind daar meer info.

En laat even weten hoe het is gegaan met het vinden.

Succes
ma, 01/12/2009 - 21:39 Permalink
Angie28Love

Hoi Weet niet als het tandsteen is,het lijkt op een tand,en dat beschrijft de tandarts ook,maar gewoon helemaal dicht gegroeid,en hij ligt onder me tong,dus weet niet precies wat het is,maar wel dat het er niet hoort,maar goed,ik ga dus maar eens contact opnemen met eindhoven,misschien dat hun me kunnen helpen hoop ik groetjes en bedankt

Hoi even zitten zoeken en weet nu wat het is,of wat ik denk dat het is,het lijkt er namelijk veel op en zit onder me tong aan de linkerkant een bult en google en vondt dit torus mandibularis,foto,s gezien en het lijkt er veel op wat kan ik hier aan laten doen,kan dat weg gesneden worden,want namelijk met happen zit het in de weg,
di, 01/13/2009 - 17:52 Permalink
Angie28Love

Hoi Chris,

Nou daar lijkt het dus helemaal niet op,maar effe googlen,en je komt overal achter en wat er ook precies 100 % op lijkt,maar goed ben geen tandarts,maar weet niet als ze die kunnen verwijderen het is namelijk wat ik bij me vorige bericht schreef (hieronder dus me vorige bericht )

Hoi even zitten zoeken en weet nu wat het is,of wat ik denk dat het is,het lijkt er namelijk veel op en zit onder me tong aan de linkerkant een bult en google en vondt dit torus mandibularis,foto,s gezien en het lijkt er veel op wat kan ik hier aan laten doen,kan dat weg gesneden worden,want namelijk met happen zit het in de weg,
di, 01/13/2009 - 18:54 Permalink
Angie28Love

Hoi Chris,

Daar kan ik zeker wel terecht,maar ik wacht al vanaf augustus dus dat duurt vrij lang,omdat ik zo graag een nieuw begin,een nieuw uiterlijk en dus na 15 jaar en naar zeker 5 jaar veel pijn nieuwe tanden,ik dacht misschien dat het bij een ziekenhuis niet zoveel wachttijd staat,
Maar denk het dus ook,en moet ik dus gewoon wachten :-? Maar wil het liefst zo snel mogelijk
di, 01/13/2009 - 19:31 Permalink
Chris888

Je zou naar de Amaliakliniek kunnen bellen om te vragen wat de rest-wachttijd nog is. Als het nog eens 5 maanden duurt kun je overwegen om een verwijzing te vragen en elders een afspraak voor een consult of eventueel direct behandeling door een kaakchirurg te maken.
Ik denk dat voor behandeling onder narcose altijd eerst een consult nodig is.
za, 01/17/2009 - 11:38 Permalink