Mijn dochter heeft drie implantaten, die zijn geplaatst bij een implantologisch centrum. Nu is het ongeveer 6 jaar geleden dat de laatste kroon (boven snijtand) op één van de implantaten is gezet. Enkele weken geleden meldde ze dat deze loszat. Is naar onze eigen tandarts gegaan, die de kronen jaarlijks controleerde en die trok de kroon er zo af. Hij heeft deze voor nood weer vastgezet, maar zij moet van de week terug naar de "implantoloog". Het zou een te speciaal werkje zijn. De tandarts constateerde dat er een stukje van de opbouw weg was en dat er mogelijk een nieuwe kroon op het implantaat moet.
Dat is fijn, na 6 jaar....................en flinke kosten natuurlijk en dat terwijl de implantoloog indertijd beweerde dat hij duurzaam werkte. Kostte mij toen een flinke duit.
Ik verwacht problemen ten aanzien van de kosten, want deze arts heeft zich al eerder krenterig naar mij opgesteld. Het woord coulance kent hij niet en valt dood om €200,- als je €10000,- bij hem besteedt.
Bij hem moet je het dus hebben van je recht.
U raadt mijn vraag al: mag ik hier garantie verwachten?
Alvast hartelijk dank voor een reactie.
Vriendelijke groet,
Kokopelli
Dat is fijn, na 6 jaar....................en flinke kosten natuurlijk en dat terwijl de implantoloog indertijd beweerde dat hij duurzaam werkte. Kostte mij toen een flinke duit.
Ik verwacht problemen ten aanzien van de kosten, want deze arts heeft zich al eerder krenterig naar mij opgesteld. Het woord coulance kent hij niet en valt dood om €200,- als je €10000,- bij hem besteedt.
Bij hem moet je het dus hebben van je recht.
U raadt mijn vraag al: mag ik hier garantie verwachten?
Alvast hartelijk dank voor een reactie.
Vriendelijke groet,
Kokopelli
Re: Na 6 jaar kroon los op implantaat
Kroon+opbouw met afdruk naar lab en nieuwe opbouw laten maken.
Ervan uitgaande dat implantaat en kroon nog goed zijn.
Indien het een constructiefout betreft is er wel sprake van garantie.
Ik weet nog dat ik toentertijd aanhikte tegen de kosten van implantaten en een brug overwoog. De implantoloog vertelde toen dat een implantaat met kroon net zo sterk is als de rest van het gebit en dus een keuze was op termijn.
Vriendelijke groet,
Kokopelli
Ben zelf ook benieuwd naar wat er precies aan de hand is.
Ik zal laten weten hoe dit afloopt.
Vriendelijke groet,
Kokopelli
Vriendelijke groet,
Kokopelli