Hoi allemaal,
Ik hoop echt dat ik reacties krijg op dit onderwerp. Precies een week geleden zijn onder gehele narcose 2 verstandskiezen uitgesneden (onder). Links heb ik nog steeds vrij veel last. Een zeurende aanwezige pijn. Overdag gaat het nu redelijk en kan ik het onderdrukken met paracetamol. 's nachts is het vervelender en gebruik ik ibuprofen 600mg die ik op recept kreeg na een aantal dagen, maar die werkt dan ook niet zo lang.
Een ieder zou zeggen, nou ga ff langs bij de kaakchirurg maar ik ben een fobische patient, met hoofdletters! De zwelling is niet erger geworden, is helemaal niet zo dik. Ik heb heel af en toe een beetje vieze smaak in mn mond, maar ik stink niet echt uit mn mond. Het voelt eerder als een soort kiespijn, kan dat? Ik spoel met lauwwarm zout water en met perio-aid, ook poets ik voorzichtig.
Is dit normaal? Ik krijg al een paniekaanval als ik denk aan een bezoekje aan de kaakchirurg dus ik hoop dat dit niet nodig is! wie is hier bekend mee en wie kan mij (hopelijk) geruststellen?
Alvast hartelijk dank!
Ik hoop echt dat ik reacties krijg op dit onderwerp. Precies een week geleden zijn onder gehele narcose 2 verstandskiezen uitgesneden (onder). Links heb ik nog steeds vrij veel last. Een zeurende aanwezige pijn. Overdag gaat het nu redelijk en kan ik het onderdrukken met paracetamol. 's nachts is het vervelender en gebruik ik ibuprofen 600mg die ik op recept kreeg na een aantal dagen, maar die werkt dan ook niet zo lang.
Een ieder zou zeggen, nou ga ff langs bij de kaakchirurg maar ik ben een fobische patient, met hoofdletters! De zwelling is niet erger geworden, is helemaal niet zo dik. Ik heb heel af en toe een beetje vieze smaak in mn mond, maar ik stink niet echt uit mn mond. Het voelt eerder als een soort kiespijn, kan dat? Ik spoel met lauwwarm zout water en met perio-aid, ook poets ik voorzichtig.
Is dit normaal? Ik krijg al een paniekaanval als ik denk aan een bezoekje aan de kaakchirurg dus ik hoop dat dit niet nodig is! wie is hier bekend mee en wie kan mij (hopelijk) geruststellen?
Alvast hartelijk dank!
Re: Paniek: uitgesneden verstandskiezen
Misschien kun je mijn eerdere berichten ff lezen.
Ik zal je even een korte samenvatting geven.
In oktober 2008 zijn mijn onderste verstandskiezen ook onder narcose eruit gehaald.
Ik heb er zeker 4 weken mee zitten klooien. Het genezingsproces gaat bij de een wat sneller als de ander.
Een week is echt nog niet zolang geleden. Geef het wat tijd en heb wat geduld.
Als je je echt zorgen maakt dan kun je ook een controleafspraak maken met de kaakchirurg. Dat is een afspraak zonder behandeling.
Ik had toen na 2 weken nog steeds best veel pijnklachten, vieze geur uit de wond, harde plek rond de wond, kon niet rond de wond poetsen, etensresten etc etc. De pijn was kloppend, zeurend en soms stekend.
Al die klachten en zorgen heb ik toen op de mail gezet naar de kaakchirurg en hij zei dat het allemaal bij het genezingsproces kan horen.
Ik moest mijn temperatuur in de gaten houden en als ik koorts kreeg dan kon ik langskomen. En hij zei als je je echt zorgen maakt kun je een controleafspraak maken.
Toen hij schreef dat het er allemaal bijhoorde was ik gerust gesteld.
Wees niet te zuinig met pijnstillers. (wel verantwoord natuurlijk)
Spoel na elke maaltijd met lauw zout water of chloorhexidine.
Misschien helpt het als je snachts een extra kussen neemt. Als je helemaal plat ligt dan schijn je ook meer te voelen. Verder draai je wat af in de nacht en wie weet lig je te lang op je pijnlijke wang. En dat is bijna niet te voorkomen als beide kanten pijnlijk zijn.
Echt een week is nog zo kort.......gun jezelf wat tijd zodat het rustig kan genezen.
Komt goed !!!! :lol:
Ontzettend bedankt voor je bericht! Dit is zeker een geruststeller...! Ik heb inderdaad vanmiddag ook een mail geestuurd naar de kaakchirurg, ze heeft nog niet geantwoord maar dat wacht ik even af.. Het ene moment gaat het redelijk goed, en andere momenten word ik weer even gek van de pijn.. Maar dat kan dus vrij 'normaal' zijn als ik je verhaal lees.. Fijn om jouw verhaal te lezen... bedankt!
:smt001 :D