who's the best?

Author:
wiehie193
Posted:
zo, 01/18/2009 - 21:29
Kent iemand een goede orthodontist in de buurt van tiel??
BJN

Vraag die bij mij opkomt (= geen kritiek op je vraag)

Is het reeel op het internet na te vragen:
Kent iemand een goede kapper in de buurt van tiel??

En ga je dan daarnaartoe op advies van mensen die je niet kent?!

Achtergrond:
Het is al bevestigd dat een aantal van dit soort vragen wordt beantwoord door de kliniek zelf, of mensen die een nauwe relatie ermee hebben. Het is zelfs de vraag of die eerdere vragen niet ook door de kliniek worden aangebracht.... Dit is een al lang bekende strategie uit de internet-strategie van de commercie. Op heel veel forums worden mensen betaald om positieve geluiden over merken/organisaties te verspreiden. Grote bedrijven huren zelfs speciale bedrijven in om dit te doen. Met dit soort vragen is de kans erg groot dat je beduveld wordt. Hou daarmee rekening.

Ik kan me niet voorstellen dat niemand in je omgeving (buren, kennisen, tandarts) ervaring met de orthodontisten daar heeft. Als dat geen goede ervaringen zijn, zal dat misschien kloppen en dan is dat geen reden om te gaan rondvragen op on-persoonlijk internet.

Een gewaarschuwd mens...?
zo, 01/18/2009 - 21:48 Permalink
Spiegeltje

Het noemen van namen van personen of praktijken op het forum is in principe ongewenst, dus antwoorden op dergelijke vragen kan beter per PB worden gedaan. Zie ook het forum "Op zoek naar een tandarts" . De kans dat er commerciële bedoelingen achter zitten is dan ook veel kleiner. Vooral als de zoeker enkele persoonlijk gerichte vragen stelt

Op dit forum gebeurt het inderdaad af en toe dat er antwoorden worden gegeven door bedrijven terwijl de indruk wordt gewekt dat sprake is van neutrale " ervaringsdeskundigen" . Bij vermoeden hiervan wordt door moderator of beheer altijd contact opgenomen met deze of gene. Soms kan eenvoudig het bewijs worden geleverd door checken van herkomst van het IP-adres. Afhankelijk van de situatie volgt een waarschuwing of ban. Berichten worden verwijderd.

We zijn daar dus alert op maar 100% te voorkomen is dit natuurlijk niet.

Los hiervan heeft het ook de voorkeur om eerst in eigen kring te zoeken naar een geschikte behandelaar, dat wordt standaard geadviseerd op het forum, maar dat lukt niet altijd.
ma, 01/19/2009 - 22:41 Permalink