ik zoek een tandarts die doet wat ik wil

Author:
wampie
Posted:
ma, 01/19/2009 - 23:51
Ik heb mischien een wat vreemde vraag.

Ik ben op zoek naar een tandarts waar ik naar toe kan gaan,
en dan gewoon tegen kan zeggen , kijk die kies rechts onder wil je die even vullen
Of dat ik bijv. vraag of hij een zwarte vulling wil vervangen voor een witte vulling.
Of wat tandsteen weg schuren bijv.
Dus dat hij of zij alleen de dingen uitvoert waar ik om vraag :D

Ik wil dus niet dat hij zelf gaat zoeken en allerlei codes op een papiertje zet , mijn mond dan volspuit met verdoving en dan zo snel mogelijk zn lijstje afwerkt.

ik wil dus mijn gebit helemaal zelf beoordelen, en als ik ergens last van heb, of iets bevalt mij niet aan een tand , dat de tandarts dan alleen hersteld waar ik om vraag.
De tandarts mag het mij wel vertellen als hij toevallig iets ziet wat niet helemaal goed is .
Dan zal ik er zelf een beslissing over nemen of er wat aan gedaan word :smt003

Maar zijn er tandartsen die zo te werk gaan, ? :smt017
of werkt er geen enkele tandarts op die manier ?
Ik wil dus helemaal zelf bepalen wat er gebeurd.
De tandarts kan wel zeggen je hebt dit en je hebt dat
Maar het zijn wel mijn tanden , en mijn portomonee

Dus als iemand nog een goed adres voor me heeft van een tandarts die ook op deze manier werkt dan zou ik het graag horen.
kom maar op met die tips :smt003
mecánico para …

Ik denk dat je dan in een achterkamertje van een Turks cafe belandt. want wat jij wil gaat gewoon niet goed. probleem is dat je als hulpverlener een overzicht hebt van de problemen die je als leek waarschijnlijk niet in kaart kan brengen. symptoomloze problemen die je niet als zodanig herkent kunnen desastreus zijn op termijn: bloedend tandvlees of chronische ontstekingen voel je vaak niet. Ook afwijkingen aan je mond slijmvlies,tong en verhemelte........je zal ze niet herkennen. En als het hommeles is sta je als tandarts mooi dom te kijken. waarom?? dat is namelijk het moment dat jij zegt dat je wel had verwacht dat ie effe rondkeek.
Kortom, je wilt geen APK maar wel de garagist die op jouw verzoek knustelt..........misschien willen ze in Belgie zo werken, maar ik betwijfel of er veel mensen zijn die animo hebben om jou de regie over je gebit uit handen te geven.
di, 01/20/2009 - 08:32 Permalink
Lieneke

Ik denk dat ik morgen maar eens naar de chirurg ga om te vragen of hij even mijn been eraf wil halen....beetje het zelfde idee...

Een tandarts heeft wel rekening te houden met jouw wens. Wil jij dat er iets niet gedaan wordt, dan mag de tandarts dit ook niet doen. Anderzijds mag/moet een tandarts een voorgestelde behandeling van de patient wijgeren als deze niet verantwoord/verstandig is.
De tandarts hoort te beoordelen wat de staat van het gebit is en daarbij voor te stellen wat te doen. De uiteindelijke keuze is aan de patient. Sommige tandartsen maken daarbij een lijst van mogelijkheden met de kosten en alle voor- en nadelen. Anderen stellen enkel de beste oplossing voor. Wordt deze afgeslagen dan worden er alternatieven aangeboden of is er geen behandelovereenkomst en wordt de patient verzocht om een andere tandarts te zoeken.

Dus als je wilt behandeld worden zoals jij voorsteld, dan kun je in ieder geval niet bij een echte tandarts terecht maar bij eentje die geen tandarts is en/of illegale praktijken uitvoerd.
di, 01/20/2009 - 10:20 Permalink
wampie

Ik denk dat ik morgen maar eens naar de chirurg ga om te vragen of hij even mijn been eraf wil halen....beetje het zelfde idee....

:smt003 nou nou dat is wel een hele vreemde vergelijking

, dan kun je in ieder geval niet bij een echte tandarts terecht maar bij eentje die geen tandarts is en/of illegale praktijken uitvoerd.
nou dat zal ook wel mee vallen, er is vast wel een tandarts die mij wil helpen tegen een leuke vergoeding :smt003

Als je een tandarts wil die doet wat je wilt moet je er waarschijnlijk eerst mee trouwen, kan je de hele dag roepen doe dit, doe dat......... :smt003

trouwen ? nooit van mn leven
het moet wel leuk blijven :smt016
di, 01/20/2009 - 11:52 Permalink
vV

nou dat zal ook wel mee vallen, er is vast wel een tandarts die mij wil helpen tegen een leuke vergoeding

ik denk eerder dat dat aardig tegen zal vallen. Zelfs al teken je ervoor, een tandarts die zich niet houdt aan de wettelijke tarieven pleegt een economisch misdrijf, en er is denk ik geen tandarts te vinden die zijn praktijk en toekomst op het spel gaat zetten voor 1 eigenwijs...

oftewel: je acht de ethiek en gezond verstand van de professie lager dan ie is, en blijkbaar jezelf daarboven (en dat is toch echt niet zo...)
di, 01/20/2009 - 12:09 Permalink
wampie

Ah dit vind je dus wel vreemd. En waarom is dit wel vreemd?

omdat jij niks met je been hebt :smt003

maar het maakt ook verder niets uit als er geen tandartsen zijn die mij op deze manier willen helpen.
Dan ga ik gewoon helemaal nie meer naar een tandarts :smt003

Denk je dat een tandarts het wat uitmaakt of ik bloedend tandvlees of chronische ontstekingen in mn mond krijg of wat anders ? :smt009
Het draait alleen maar om geld

Als ik zelf wil aangeven wat er gebeuren moet in mijn gebit
tja dan zou er wel eens nie meer zoveel aan te verdienen zijn he :smt019
di, 01/20/2009 - 15:41 Permalink
vV

tja dan zou er wel eens nie meer zoveel aan te verdienen zijn he
ach de gemiddelde tandarts is zo druk, 1 eigenwijs meer of minder maakt niet uit hoor.

En je laat met je laatste post wel heel duidleijk zien er helemaal niets van te begrijpen, maar dat is gelukkig mijn probleem niet.

Dan ga ik gewoon helemaal nie meer naar een tandarts
lwacht maar af, er komt een dag, dan smeek je erom...en al helemaal dat de tandarts doet wat hij moet doen , namelijk de pijn verhelpen. Dan ineens zit je helemaal op 1 lijn met de tandarts, let maar op!
di, 01/20/2009 - 16:10 Permalink
Lieneke

Ah dit vind je dus wel vreemd. En waarom is dit wel vreemd?

omdat jij niks met je been hebt :smt003

Ah, maar ik denk van wel. Ik denk dat hij eraf moet...dus de chirurg moet hem er maar af halen.

maar het maakt ook verder niets uit als er geen tandartsen zijn die mij op deze manier willen helpen.
Dan ga ik gewoon helemaal nie meer naar een tandarts :smt003

Moet je zelf weten

Denk je dat een tandarts het wat uitmaakt of ik bloedend tandvlees of chronische ontstekingen in mn mond krijg of wat anders ? :smt009
Het draait alleen maar om geld

Ja, dat denk ik wel. Ikzelf bekommer me er zeker wel om. Als ik enkel geld had willen verdienen had dan was ik wel wat anders gaan doen. Dit forum bewijst al dat tandartsen (een uitzondering daar gelaten) het hart op de juiste plaats hebben; ze beantwoorden hier vrijwillig vragen. Ik geloof dat jij hier diegene bent die het niks uitmaakt. Ook vreemd dat je jezelf tegenspreekt: in een vorige post wilde je nog een smak geld neertellen voor een tandarts die precies doet wat jij wilt.

tja dan zou er wel eens nie meer zoveel aan te verdienen zijn he :smt019

Hoeveel geld je aan jouw gebit wilt uitgeven, dat heb je voor een groot deel zelf in de hand. Bovendien kan je je ervoor verzekeren.
di, 01/20/2009 - 16:11 Permalink
mecánico para …

Wampie, ik denk dat je een vreemd beeld hebt van de tandarts en ik zeg.........lekker wegblijven jij blij en wij ook blij. Denk niet dat we gaan smeken of je alsjeblieft mee wilt werken aan een gezondheid die je wat mij betreft best in gevaar mag brengen. Comes a time dat je spijt hebt, praten we gewoon verder alsof dat ground zero is en bouwen we verder met wat er over is.

succes he
di, 01/20/2009 - 16:42 Permalink