Ik ga rechtsonder een kies verliezen. het betreft element 47. Buurman 46 is ca 10 jaar geleden voorzien van een porseleinen kroon en is probleemloos. De andere buurman: verstandskies no 48 is doorgekomen en staat redelijk in lijn met de rest.
De vraag is nu: wat zijn de mogelijkheden om de lege plek op te vullen, dus tussen een verstandskies en een kroon?
Dit moet nog besproken worden met eigen tandarts maar wil me goed voorbereiden, vandaar de vraag
De vraag is nu: wat zijn de mogelijkheden om de lege plek op te vullen, dus tussen een verstandskies en een kroon?
Dit moet nog besproken worden met eigen tandarts maar wil me goed voorbereiden, vandaar de vraag
Re: lege plek tussen verstandskies en kroon
Verder kan nog een frame of niks maar dat zou minder logisch zijn. Ofeuh...ben nu heel creatief aan het denken...de verstandkies naar voren trekken met een soort van beugel.
Maar goed, dit is niet echt mijn vakgebied...dus tandartsen...roept u maar...
dat juist de tandarts met de suggestie komt om niets te doen :lol:
maar serieus, is dat verstandig?
zoals ik het zie zitten daar normaal 2 grote kiezen die het betere kauwwerk doen, eentje is al sinds 10 jaar voorzien van een kroon en zal wellicht ook niet de meest sterke meer zijn. als ik zijn collega niet vervang, krijgt hij het dan niet te zwaar voor zijn ahum 'kiezen' ?
als deze het dan ook nog eens begeeft zit daar niks meer.
bovendien, ik betaal me niet voor niks blauw aan TV4 premie,
wat ik me eigenlijk afvroeg is of het uberhaupt mogelijk is een brug te bouwen tussen porselijn en een verstandskies of moet die kroon er dan gewoon af en komt er dan een 2 delig element terug?
Ook de verstandskies kan wat gaan draaien/verzakken.
De kroon moet er dan af en er komt dan een 3 delige brug voor terug...
Komt alleen niet veel voor dat een verstandskies bekroond wordt...