Verstands kies laten trekken en nu problemen...

Author:
Sophness
Posted:
wo, 01/07/2009 - 02:46
Hallo allemaal,

Aangezien ik nog al een paar problemen heb ben ik op internet gaan zoeken naar antwoorden...
Zo kwam ik op dit forum en heb gelijk een profiel aan gemaakt...
Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen! :(

Vrijdag 2 Januari is mijn verstandskies rechts onder getrokken.
Het was een ellende om hem er uit te krijgen! Dit omdat hij dus verkeerd lag en een zenuw onder de verstandskies lag dus ik pijn hield tijdens het verwijderen.
Hij bleef bij verdoven en uit eindelijk was de verstandskies er uit.

De eerste dag had ik veel pijn maar kon gewoon slapen.... Ik probeerde het zo goed mogelijk schoon te houden...
Veel zakken ijs gingen er door heen en de zwelling werd minder...

Dag 2 kreeg ik een ranzige smaak in mijn mond... Deze werd met de dag erger...
Het smaakt naar Bedorven Bloemkool zo ruikt het ook... Aangezien iedereen een eigen verhaal er over heeft (de een zegt dat hoort de ander zegt dat is de verdoving de ander zegt het is een infectie) Vanmorgen werd ik wakker ik huilde van de pijn... wat was dit?
Ik spoelde gewoon ik probeerde me tanden zo goed mogelijk te poetsen...

Ik belde de kaakchirurg en ik kon de zelfde dag nog langs komen... Ik kreeg een monoject (een krom spuitje om de wond schoon te maken)
De eerste keer deed de chirurg het zelf een half uurtje heb ik de ranzige smaak niet geproefd daarna is hij weer terug gekomen!
Ik heb het meerdere keren zelf geprobeerd maar er blijft troep uit komen... Hoe lang gaat dit nog duren? het is ook nog is heel veel!
Mijn wang/kaak is hard en zit een bult op... komt het wel zeker uit de holte waar de verstandskies in zat? kan het niet uit me wang/kaak komen?
Ik kijk in de spiegel maar kan het allemaal niet goed zien... en aangezien die smaak na 2min weer terug is spuit ik wel goed?

Ik heb ook een ander probleem... Ik heb vroeger een beugel gehad deze is er nu uit... Ik heb nu nog een ijzeren draad aan de achter kant van mijn tanden zitten...(aan de onder kant)Sinds mijn verstandskies er uit is beginnen die tanden ook pijn te doen!
Hoe lang gaat dit nog duren? echt Alles begint te stinken naar die wond... die geur moet echt weg ik moet echt van die infectie af... hoe vaak per dag mag ik dat monoject gebruiken? ik word zo misselijk van die smaak het is gewoon te ranzig...
Mijn hechtingen zitten er trouwens nog in kan het kwaad als ze los raken? ik bedoel ik moet het gewoon poetsen en met het monoject alles schoon spuiten toch? wat als er een hechting los raakt?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :( ik weet me echt geen raad meer...
Alvast duizendmaal dank
Liefs mij
jakkie

Hallo

Mijn wond stonk ook naar een riool. Ik bleef spoelen met chloorhexidine na elke maaltijd. Ik kon niet spoelen met een monoject. Erover heen poetsen ging helemaal niet. Chloorhexidine kun je juist gebruiken als tandenpoetsen even niet mogelijk is.
Toen de wondpijn iets minder werd, heb ik etensresten er heeeeel voorzichtig uitghaald met een wattenstaafje.
In oktober 2008 is de verstandskies eruit gehaald. Een dwarsligger wat een behoorlijk gat heeft achtergelaten.
Ik maak het nu nog steeds schoon met een wattenstaafje en het gat is nog niet dicht maar lang niet meer zo groot als in oktober.
De stank verdwijnt maar duurde bij mij denk ik ongeveer 10 dagen.
Voor de pijn heb ik toch 3 weken pijnstillers moeten slikken.
Maar het gaat voorbij.

Bij sommige mensen gaat het genezingsproces snel en bij andere wat langzamer.
Ik denk dat je gewoon wat geduld moet hebben voordat het allemaal genezen is.
Maak je niet teveel zorgen. Heb je die wel dan weer even contact opnemen met de kaakchirurg.

Groetjes
wo, 01/07/2009 - 20:09 Permalink
Sophness

Dank je wel voor je reactie :smt003
Ik poets me tanden 3x per dag ik spoel met Perio Aid 3x per dag en gebruik de monoject meerdere malen...
Dit spuug ik uit in een glas om te zien wat er allemaal uit komt...(een hoop vieze stinkende troep)
De zwelling is zo goed als weg ik heb alleen nog een harde bult bij mijn kaak/wang zitten gaat deze wel weg? En wat is het? het is namelijk echt heel hard!
En hoe weet je dat je het goed doet met die monoject? ik kan het niet goed zien wat ik in me mond doe...
Aangezien mijn wang zo strak tegen de wond zit en het daar erg dik is probeer ik zachtjes mijn tandenborstel er tussen te duwen en langzaam heen en weer te halen...(hopelijk word het daar dan minder strak en kan ik de infectie tegen gaan)
Ik zou niet weten hoe ik het beter schoon kan krijgen... Ook kauw ik op kauwgom suger free zodat me kaken niet te lui worden en ik niet de hele tijd die ranzige smaak in me mond heb...Ik moet wel om het uur ongeveer een nieuw kauwgompje nemen anders gaat die ook verot smaken...

En je hebt helemaal gelijk alles geneest maar het heeft tijd nodig...
Alleen het duurt allemaal zo lang :cry:
en dan zeg jij over dat gat.... Oktober... Dat is al weer 2 maanden geleden...
wo, 01/07/2009 - 22:28 Permalink
jakkie

Hallo

De monoject heb ik niet gebruikt toen. Mijn kaak was toen ook erg hard alsof er een harde bult zat. Die is ook weer weggetrokken.
Al met al vond ik het beste een grote ingreep en ja het genezen heeft inderdaad lang geduurd.
Als er spontaan een hechting los raakt, kan dat geen kwaad denk ik.
1 viel er bij mij ook uit na een week.
Ik snap je zorgen wel hoor. Ik had ze ook. Ik had al mn zorgen gemaild naar de kaakchirurg en hij dat het er allemaal bij hoorde.
Als het zo lees houd je het allemaal prima schoon.
Bang voor een infectie zijn, is denk ik niet nodig. De wond zal allang dicht zijn dus......heb geduld.
vr, 01/09/2009 - 21:01 Permalink