tandarts gaat voor eigen gewin !?

Author:
Peter Crooymans
Posted:
wo, 01/21/2009 - 19:34
Een kroon van mijn vriendin was losgeraakt. Doordat haar eigen tandarts op vakantieverlof was heeft ze een andere tandarts bezocht. Deze tandarts heeft na een uitgebreid onderzoek haar te kennen gegeven dat terugplaatsing niet meer tot de mogelijkheden behoorde. Aansluitend heeft ze het advies gekregen om de kroon te vervangen voor een implantaat. Dit betreft een kostbare ingreep. Betreffende tandarts wilde deze behandeling dan ook graag verzorgen.
Na een bezoek aan haar eigen tandarts bleek dat een implantaat helemaal niet nodig was!? Haar eigen tandarts was dan ook stomverbaasd. Het koste hem letterlijk 5 minuten om de kroon terug te plaatsen. De kroon zit nu al weken op zijn plaats en heeft al velen nootjes gekraakt.
Ondanks dit relaas zijn we toch getrakteerd op een factuur waarin het uitgebreide onderzoek, behandelplan, techniek en materiaalkosten worden gefactureerd.
mecánico para …

Nu zijn er bij elk probleem natuurlijk meer oplossingen en is het ene niet per se beter dan het andere. Wat me wel verbaasd is het "uitgebreid" onderzoeken" terwijl er een waarnemings/opvang bij aanwezigheid is af gesproken met je eigen tandarts. Dan is het domweg in de gedragsregels van de NMT verboden om binnen 6 maanden die patient als eien patient aan te nemen. Tevens is noodhulp en hulp bij duidelijk onconfortabele zaken regel, niet allerlei hogere plannen en ideetjes die je tot herodontie of hobby van de behandelaar kan voegen.. In dit geval zou ik je huistandarts even melden hoe zijn waarneming met zijn patienten omgaat. Mocht mij zoiets gebeuren dan kreeg de betreffende persoon via de NMT een officiel klacht en een vette lip van mij rechtstreeks. Hoogst onprofessioneel en oncollegiaal.
wo, 01/21/2009 - 20:25 Permalink
vV

daarnaast zou ik hem even schriftelijk melden dat uitgebreide onderzoek niet te betalen omdat u kwam in het kader van een waarneemregeling, met slechts als hulpvraag het terugplaatsen van de kroon. Wat hij er omheen bedacht heeft kwam u niet voor, hoeft u ook niet te betalen.
wo, 01/21/2009 - 21:04 Permalink