Ik had een hele lieve vrouwelijke tandarts, maar die is er een tijd geleden mee gestopt. Nou ben ik dus al bijna 2 jaar niet meer naar een tandarts geweest. Het is dan ook 1 grote puinhoop in mijn mond en heb regelmatig behoorlijk pijn (op dit moment ook weer) wat ik dan met ibuprofen wat in de hand kan houden. Ik weet het dom dom dom, maar ik durf een tandarts niet meer onder ogen te komen; laat staan mijn waffeltje te laten zien. Ik schaam me rot.
Re: Puinhoop
Leg het uit aan de tandarts en laat je waffeltje zien.
Wie weet loop je binnenkort met een lachend waffeltje naar buiten. :lol:
Groetjes, Hermina
ik zou echt gewoon naar de tantarts gaan. leg je verhaal uit. de eerste keer hoeft men niet perse te 'kijken' dat deden ze bij mij ook niet. de eerste keer vertelde ik gewoon dat ik angst had en waarom. dit word heel goed begrepen door de tandartsen van 'nu'. en ze zullen je echt helpen die angst te overwinnen. en zeker de eerste tijd niets doen als jij echt niet wil.
daarbij je hoeft je niet te schamen hoor weet dat dat gevoel is er misschien wel maar niet nodig. ik zag het zo die tandartsen zien elke dag perfecte gebitjes van anderen dat moet haast eentoning worden met dat gebitje van mij ziet hij eens wat anders. weet niet of het werkelijk zo was hoor maar die gedachte maakte ik me erbij. en de schaamte was weg....