voor het laats was ik geweest toen ik 14 was, zo'n oude norse tandarts, zo'n beul zeg maar.... De grote reden dat ik in al die jaren niet ben gegaan is dat ik het vies vond, al dat rare spul in mijn mond. Nu ik 39 ben, en ook al kindertjes heb die wel gaan, kreeg ik last van een zere kies, oeps, toen moest ik er toch aan geloven.. Ik had mezelf al voorgenomen niet te lang met pijn rond te lopen, dus toch maar de stoute schoen aan gedaan, een tandartsenpraktijk opgezocht waar ik een goed gevoel bij had, voor ik het wist had ik ze aan de telefoon.
De dag voor dat ik er heen moest was ik wel wat gespannen. Toen ik bij de tandarts kwam, maakte ik kennis met een zeer vriendelijke assistente, ze heeft mij aangehoord, en stelde mij al behoorlijk gerust, ze ging eerst een foto maken van mijn gebit, toen kwam de tandarts, ook een zeer vriendelijke man, de diagnose viel mij eigenlijk mee, 1 kies was erg slecht, verder 2 kleine gaatjes, en voor de rest een heel goed gebit. Ik koos er zelf voort om die slechte kies meteen te trekken, zelfs dat viel me nog mee. Voor de gaatjes en beetje tandsteen verwijderen moest ik 3 weken later terug komen, hier zag ik erg tegenop, gisteren was het zover, de tandarts belde mij op, of ik direct kon komen, er waren wat mensen uit gevallen (griepgolfje), hoefde ik niet meer een halve dag te wachten. Ook deze behandelingen vielen mij 100% mee. Na en half uurtje was ik weer buiten met een gebit dat 100% in orde is, en dat is best een fijn idee nadat je zolang niet bent geweest...
Dus beste lezers die ook jaren niet zijn geweest, gewoon gaan ! Het valt echt mee, niet teveel topics lezen, want deze zijn vaak negatief. Mensen met goede ervaringen hebben minder behoefte om op topics te reageren, dan mensen met slechte ervaringen.. Gaan dus!
Groet, Orry
reacties welkom
De dag voor dat ik er heen moest was ik wel wat gespannen. Toen ik bij de tandarts kwam, maakte ik kennis met een zeer vriendelijke assistente, ze heeft mij aangehoord, en stelde mij al behoorlijk gerust, ze ging eerst een foto maken van mijn gebit, toen kwam de tandarts, ook een zeer vriendelijke man, de diagnose viel mij eigenlijk mee, 1 kies was erg slecht, verder 2 kleine gaatjes, en voor de rest een heel goed gebit. Ik koos er zelf voort om die slechte kies meteen te trekken, zelfs dat viel me nog mee. Voor de gaatjes en beetje tandsteen verwijderen moest ik 3 weken later terug komen, hier zag ik erg tegenop, gisteren was het zover, de tandarts belde mij op, of ik direct kon komen, er waren wat mensen uit gevallen (griepgolfje), hoefde ik niet meer een halve dag te wachten. Ook deze behandelingen vielen mij 100% mee. Na en half uurtje was ik weer buiten met een gebit dat 100% in orde is, en dat is best een fijn idee nadat je zolang niet bent geweest...
Dus beste lezers die ook jaren niet zijn geweest, gewoon gaan ! Het valt echt mee, niet teveel topics lezen, want deze zijn vaak negatief. Mensen met goede ervaringen hebben minder behoefte om op topics te reageren, dan mensen met slechte ervaringen.. Gaan dus!
Groet, Orry
reacties welkom
Re: na 25 jaar weer naar de tandarts
Leuk om jouw positieve verhaal te lezen, echter de mening dat alleen mensen met slechte verhalen reageren lijkt me wat kort door de bocht.
Zo weinig schade na 25 jaar geen tandarts bezocht te hebben lijkt me toch uitzonderlijk. Ik ben 'slechts' 8 jaar niet geweest en ik heb heel wat meer schade en zelfs dat viel me nog niet tegen.
veel mensen op dit forum weten echt wel zeker dat ze er niet zo gelukkig vanaf zullen komen, en ook zij moeten over de streep getrokken worden.
Eigenlijk is het ook niet relevant hoeveel of hoe weinig er moet gebeuren. Wat we ons voor ogen moeten houden is dat WEL gaan vrijwel altijd zal leiden tot minder ellende dan NIET gaan, al kan dat 'minder' best nog wel veel zijn.
Re: na 25 jaar weer naar de tandarts
Je hebt wel gelijk hoor....
Het is belangrijk dat je uiteindelijk toch gaat, je word er alleen maar beter van en niet slechter. De tandarts is er om je te helpen en niet om je te plagen.
Misschien had ik dan toevallig een beetje geluk gehad, dat de schade beperkt was. Maar voor elk gebitsprobleem heeft de tandarts wel een oplossing, dus nogmaals gaan !
Ik heb er 25 jaar aan zitten denken, en nu ik geweest ben, voel ik me echt happy.