glazuur van hoektanden weg

Author:
krissy
Posted:
do, 01/29/2009 - 22:42
Hoi,

Mijn vraag is wat is er aan te doen, tanden zijn wel gevoelig, maar niet overdreven pijnlijk.

Is enkel een kroon over deze tanden een oplossing of is er nog een andere oplossing?

Groetjes
Newtan

Wie heeft er glazuur van je tanden afgehaald en hoe dan?
Want uit zichzelf gebeurt dan eigenlijk niet.

Wat je misschien merkt, is een randje bij het tandvlees waar vroeger tandvlees op de wortel vast zat. Dat randje is nu misschien het tandvlees vanaf gepoetst. Daar liggen een paar kleine maar gemene zenuwuiteindjes aan de oppervlakte. Dat kan geen kwaad voor je, is vooral lastig.

En in dat geval is de remedie: poets met een speciale tandpasta.

Maar is er glazuur weg?
vr, 01/30/2009 - 07:58 Permalink
krissy

Hoi,

Het glazuur is er weg door wat ouder te worden denk ik.
Heb wel het gevoel dat het na tandsteen verwijderen een keer erger was geworden.

Het glazuur bedoel ik de zijkant van mijn tanden, heb het gevoel dat mijn tanden kleiner worden zo en is wel gevoelig.

Ik heb eens gelezen dat ze er er wel iets op kunnen doen, een soort facing ofzo, en dat het niet altijd een kroon moet zijn, waar ze een deel van de kies eerst moeten afslijpen?

Een andere vraag is, zou ik kunnen proberen met één kies, om het resultaat eerst te bekijken hetz met een kroon, of kan de tandarts dat weigeren?

het zijn tenslotte toch mijn tanden hé, bij niet gewenning moet ik er wel mee voort hé.

Groetjes
zo, 02/01/2009 - 20:21 Permalink