Tanden bleken

Author:
sirmike
Posted:
zo, 02/01/2009 - 20:54
Beste mensen ik heb al wat informatie vergaard bij het gezondheidsplein.nl
Daar staan de voor en nadelen op een rijtje van het bleken van tanden.
Ik heb gemerkt dat mijn tanden best geel zijn. Hier wil ik van af.
Mijn vraag is of ik dit nu beter bij de tandarts kan laten doen, of bij een kliniek.
Heeft er iemand ervaring met een behandeling in een kliniek? Wat ben je daar gemiddeld voor kwijt?

En wat ben je bij een tandarts kwijt?

Ik hoor het wel,

Met vriendelijke groet,

Een zorgelijke gele tanden man.
EvU

Het enigste voordeel om het bij een 'kliniek' te doen is, omdat het een stuk goedkoper kan zijn. Daar is dan ook alles mee gezegd. De kliniek kijkt verder totaal niet naar je gebit en of bleken wel zin heeft.

Misschien zijn je tanden wel verkleurd door een aandoening of medicijngebruik, die 'kliniek' zal er niet naar kijken en jij betaald ze een hoop geld zonder resultaat.

Het bleken van tanden kan ook heel erg gevoelig zijn als het gaat om blootliggende tandhalzen, die 'kliniek' weet niet altijd wat hij er aan kan of moet doen.

Heel belangrijk is dat eventuele vullingen in je gebit niet mee kleuren. Je moet dus eventueel je vullingen vervangen die in het zicht zitten.

De prijs is afhankelijk van de gekozen bleekmethode over het algemeen is de betere methode met een individuele lepel gemaakt voor uw gebit waar u zelf wat bleekmateriaal in kunt doen en s nachts een aantal weken kunt dragen totdat het gewenste resultaat is behaald.

Je merkt het misschien al ik ben vanwege bovengenoemde redenen geen voorstander van die aparte 'klinieken' voor bleken waar ze je tanden zo eventjes wit maken. Er komt dus wel meer bij kijken dan op het eerste oog. Vraag liever uw tandarts om advies.
ma, 02/02/2009 - 14:38 Permalink
patricialive

ook wordt het bleken vergoed mits het gedaan wordt door de tandarts.
ook heb je veel verschillende methodes om tanden te bleken, bijv. van binnenin, of buitenuit.
verder zou ik je tanden laten bleken van buitenuit als je een goed en gezond gebit hebt.

sterkte verder en succes met bleken.
do, 02/26/2009 - 12:31 Permalink
vV

uitwendig bleken wordt niet vergoed...ook niet wanneer gedaan door de tandarts. Zorg dat je je vooraf goed informeert, gebruik de zoekfunctie op dit forum, is namelijk al heel veel over geschreven.
vr, 02/27/2009 - 09:57 Permalink