Hallo,
Ik heb een aantal weken geleden 2 verstandskiezen laten trekken. Echter heb ik nu het idee dat er een stuk bot/tand naar boven komt. Het zit aan de binnenkant van de wond waar de kies getrokken is. Kan dit blijven zitten of moet dit verwijderd worden?
Groetjes Wouter
Ik heb een aantal weken geleden 2 verstandskiezen laten trekken. Echter heb ik nu het idee dat er een stuk bot/tand naar boven komt. Het zit aan de binnenkant van de wond waar de kies getrokken is. Kan dit blijven zitten of moet dit verwijderd worden?
Groetjes Wouter
Re: Bot doorgekomen na trekken verstandskiezen
Ik moet zelf over een paar weken ook maar dacht eigenlijk dat je na de behandeling wel een keer terug moet komen. je zou daar je vraag dan neer kunnen leggen. Neem aan dat het niet klopt wat je beschrijft en dat ze wellicht iets moeten doen. Heb je er last van of dat niet ?
Succes er mee !
Ik knies nog even door met mijn pijn in mijn kies (jeetje wat wat wordt je daar sjaggie van)
Vervelend dat jij nog zoveel pijn hebt, ik ben er gelukkig na 2 weken helemaal vanaf!
Ik vroeg me af of er een tandarts op dit forum was die wist wat dit was en hoe dit behandeld word!
Groetjes
Wouter
Vervelend dat je je tong eraan open haalt. Meestal is dit de binnenrand van de holte waar je verstandskies in zat. Die is nogal dun, die rand. En bij het genezen van het wondje kan het tandvlees ervan af slijten, zodat het bot er doorheen prikt. Normaal groeit het er omheen weer dicht en wordt het splintertje afgestoten. Hoe lang dat duurt? Meestal twee tot drie weken nadat het doorprikt. Als je er last van hebt dan kan het met een speciaal tangetje wel afgeknipt worden.
Bedankt voor je reactie! Ik had voor morgen al een afspraak gemaakt met de tandarts en zal dan wel horen of hij het wil laten zitten of toch wil afknippen! Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Wouter
Groetjes Wouter