Pijn in verstandskies: sinusitis?

Author:
poesiemauw
Posted:
di, 02/03/2009 - 16:30
Gisteren ben ik op controle bij de tandarts geweest. Alles oké, geen gaatjes, bitewings gemaakt, alles zag er goed uit.
Ik vertelde dat ik sinds een dag of 5 pijn heb aan mijn verstandskies linksboven. Deze staat er al 20 jaar mooi door, heeft geen plaatsgebrek, geen gaatjes, geen ontstoken tandvlees.
Het is een zeurende drukkende pijn die ik vooral voel bij stappen en springen. Mijn oor en kaakgewricht zijn ook wat pijnlijk. Vorige week ben ik wel zwaar verkouden geweest. Volgens de tandarts komt de pijn bijgevolg voort uit de sinussen. Hoewel ik nu niet meer verkouden ben, zouden ze toch nog wat geprikkeld zijn. Op de foto's was niks te zien.
Vandaag was de pijn toch wat erger, ik heb een ibuprofen moeten innemen en nu is het beter maar niet weg.
Toen ik wakker werd was ik trouwens pijnvrij, de pijn is in de loop van de dag komen opzetten.
Ik ben ook wel een klemmer, maar tot nu toe voelde ik daarbij nooit pijn in mijn verstandskiezen. (Mijn bovenste verstandkiezen hebben trouwens geen 'onderburen', ze rusten op het tandvlees achter mijn achterste onderkiezen.)
Kan die pijn echt nog van mijn sinussen voortkomen of is het iets anders en zo ja, wat doe ik er dan aan?

alvast bedankt,