Beste
Mijn tandarts heeft een brug van 3 kiezen, geplaatst op een kies rechtsonder. De brug steunt als het ware tegen de rechter hoektand.
Bij het kauwen duwt de brug tegen de hoektand en doet het pijn.
De tandarts zeg er niets aan te kunnen doen en zegt zelf ook last te hebben van haar brug. Het moet wennen volgens haar. Inmiddels zijn we een jaar verder maar geen verandering.
Het is zaak dat ik zonder pijn kan kauwen m.n. nu l.o. mijn kiezen getrokken zijn, en ik gewrichtsklachten en veel hoofdpijn e.d. heb.
Is er niet een echt goed team dat naar alle klachten kijkt en de beste oplossing zoekt; en niet alleen naar tijd versus geld (het is te triest voor woorden maar het is -zoals u wellicht zelf weet - helaas geen grapje/beroepsethiek is ver te zoeken).
voorbeeld: ik heb reeds vele behandelingen ondergaan en toch durft men voor het bespreken van het plaatsen van 4 kronen - waar men toch het (on)nodige aan verdient - een volle afspraak in rekening te brengen.
voelt een hoogleraar zich geroepen ....??
Mijn tandarts heeft een brug van 3 kiezen, geplaatst op een kies rechtsonder. De brug steunt als het ware tegen de rechter hoektand.
Bij het kauwen duwt de brug tegen de hoektand en doet het pijn.
De tandarts zeg er niets aan te kunnen doen en zegt zelf ook last te hebben van haar brug. Het moet wennen volgens haar. Inmiddels zijn we een jaar verder maar geen verandering.
Het is zaak dat ik zonder pijn kan kauwen m.n. nu l.o. mijn kiezen getrokken zijn, en ik gewrichtsklachten en veel hoofdpijn e.d. heb.
Is er niet een echt goed team dat naar alle klachten kijkt en de beste oplossing zoekt; en niet alleen naar tijd versus geld (het is te triest voor woorden maar het is -zoals u wellicht zelf weet - helaas geen grapje/beroepsethiek is ver te zoeken).
voorbeeld: ik heb reeds vele behandelingen ondergaan en toch durft men voor het bespreken van het plaatsen van 4 kronen - waar men toch het (on)nodige aan verdient - een volle afspraak in rekening te brengen.
voelt een hoogleraar zich geroepen ....??
Re: last van brug en meer
Mijn tandarts heeft meestal niet veel tijd en er valt meestal weinig te bespreken.
Moet een paar dingen laten doen, met ook opbouw zoals zij het noemt, vooral wat de opbouw betreft zou ik graag meer uitleg willen over welke mogelijkheden er zijn, want ik heb daar nog niet veel verstand van.
Ook zou ik het makkelijker vinden dat er een soort plan zou worden gemaakt wat er één voor één moet gebeuren.
Ik denk ook wel dat de tandartsen hun afspraken heel vol zitten, maar ja wij moeten met ons gebit voort hé, en als het dan niet goed is of pijn doet, dan zitten we er wel mee.
Groetjes
Mijn stiftand doet ook nog wel pijn, is een kroon niet minder pijnlijk?
Re: last van brug en meer
Ik heb ook na bijna 1 jaar veel last van mijn 4 delige brug. Vorig jaar zijn mijn voortanden eruit geslagen door een of andere psychiatrische patiënt. Mijn voortanden stonden niet erg netjes, ik had een flinke overbeet. Jarenlang gebeugeld. Dus mijn tandarts heeft mijn brug aangepast door er mooiere tanden in te zetten. Op zich zit de brug wel goed, maar ik blijf een soort Theo en Thea gevoel houden, alsof ik veel te grote tanden in m'n mond heb. Mijn bovenlip is in drieën gescheurd tijdens die aanval, dus daar heb ik niet zoveel gevoel en controle over. Dus ik zit steeds maar m'n onderlip tegen mijn voortanden te duwen. Ook heb ik de neiging om te zuigen aan de achterkant van m'n tanden en daardoor is mijn tandvlees rauw en branderig.
Ja, het is een heel verhaal, maar misschien herkend iemand dit. Misschien moet ik nog steeds wennen, of is er een andere oplossing om van dit irritante gevoel ( 7 dagen per week/ 24 uur per dag!!!!) af te komen.