ontsteking wortelkanaal

Author:
franca
Posted:
di, 02/03/2009 - 18:57
Bij het maken van rontgenfoto's bij de tandarts kwam men er achter dat bij een kies rond de wortelpunten een ontsteking zit. Volgens mijn tandarts is bij deze kies een onvolledige wortelkanaalbehandeling gedaan (of niet goed gelukt) door een eerdere tandarts.
Het rare is dat ik helemaal geen klachten heb.
Is dat normaal of komt dat wel meer voor?
WKB-kampioen

Ja hoor, dat komt wel meer voor. Ben zelf net terug van een consultje kaakchirurg voor hetzelfde probleem.
Het kan best zijn dat je op een gegeven moment wel last gaat krijgen van die ontsteking dus ik zou zeker met je tandarts overleggen of je er iets aan moet laten doen of niet.
vr, 02/06/2009 - 16:32 Permalink
linda de graaf

Hallo ik heb dus ook hetzelfde en mijn tandarts heeft mij nu geadviseerd om het hele gebeuren er uit te halen en een implantaat te plaatsen kosten 2500,00 euro daar wordt je toch echt niet vrolijk van want ik krijg ook nog eens niets vergoed.
di, 02/10/2009 - 22:20 Permalink
cazeveen

Je kan ook nog iets anders proberen. Dat wordt wel vergoed en betaal je iets van € 25.- bij. Een soort nep kies. De tandarts heeft het met mij besproken,maar weet zo
niet hoe het heet (in ieder geval geen implantaat).Ik heb maandag mijn kies laten trekken nadat ik al een wortel kanaallbehandeling had gehad. Dus als dit allemaal over is (heb er ontsteking bij) dan ga ik dit ook laten doen.

Anneke
wo, 02/18/2009 - 15:22 Permalink