Vroeger was ik al bang voor de tandarts. Mijn moeder was dat al en probeerde haar angst niet op mij en mijn broer over te brengen. Dit is dus wel gebeurt. Vanaf het moment dat ik uit huis ging ben ik niet meer geweest. Alleen af en toe als ik kiespijn had. Maar al die afkeurende blikken en woorden van mijn tandarts joegen mij alleen maar verder weg.
mijn kiezen zijn nu aan het afbreken, vullingen vallen eruit. 't deed wel zeer, maar kiespijn doet me niet zo heel veel meer.. ben afgestompt wat dat betreft denk ik... :( Mijn voortanden kregen ook gaatjes. Eerst alleen voelbaar met de tong, nu ook zichtbaar. Ik baalde van mezelf dat ik de stap niet durfde te nemen. Alle gesprekken in mijn omgeving gaan over de tandarts, lijkt het. Ik ging zelfs mijn vriend afkatten omdat ik zo baalde van mezelf. Hij brak en ik ook. Heb hem eindelijik verteld dat ik er zo ontzettend mee zat. Hij merkte het wel, maar wilde niet erover beginnen omdat ik er zo mee zat.
We hebben samen uitgezocht wat ik nu kan doen. Het ziekenhuis heeft een speciale afdeling voor mensen zoals ik. Maar daar heb je een verwijsbrief van tandarts of huisarts voor nodig. Mijn tandarts ga ik never nooit meer heen, dus dan maar naar de huisarts. Fijne binnenkomer bij mijn nieuwe huisarts...
hij was het met me eens en heeft een verwijsbrief geschreven voor het ziekenhuis. Hij heeft hem gefaxed en nu krijg ik een uitnodiging van hun voor een intake gesprek.
Ik vind het schijteng.. wil het liefst de brief weggooien zodra hij er is. Maar ik wil wel er wat aan doen...
mijn kiezen zijn nu aan het afbreken, vullingen vallen eruit. 't deed wel zeer, maar kiespijn doet me niet zo heel veel meer.. ben afgestompt wat dat betreft denk ik... :( Mijn voortanden kregen ook gaatjes. Eerst alleen voelbaar met de tong, nu ook zichtbaar. Ik baalde van mezelf dat ik de stap niet durfde te nemen. Alle gesprekken in mijn omgeving gaan over de tandarts, lijkt het. Ik ging zelfs mijn vriend afkatten omdat ik zo baalde van mezelf. Hij brak en ik ook. Heb hem eindelijik verteld dat ik er zo ontzettend mee zat. Hij merkte het wel, maar wilde niet erover beginnen omdat ik er zo mee zat.
We hebben samen uitgezocht wat ik nu kan doen. Het ziekenhuis heeft een speciale afdeling voor mensen zoals ik. Maar daar heb je een verwijsbrief van tandarts of huisarts voor nodig. Mijn tandarts ga ik never nooit meer heen, dus dan maar naar de huisarts. Fijne binnenkomer bij mijn nieuwe huisarts...
hij was het met me eens en heeft een verwijsbrief geschreven voor het ziekenhuis. Hij heeft hem gefaxed en nu krijg ik een uitnodiging van hun voor een intake gesprek.
Ik vind het schijteng.. wil het liefst de brief weggooien zodra hij er is. Maar ik wil wel er wat aan doen...
Re: nu is het wachten op de brief
Natuurlijk zie je nu nog op tegen wat er komen gaat, maar je weet ook dat het een heel goede en belangrijke stap is die je al gezet hebt.
Heel veel succes, de komende tijd. Houd je ons op de hoogte?
Zit een hele vragenlijst bij en een begeleidende brief. Als ze de vragenlijst van me gehad hebben en beoordeeld hebben word ik op de wachtlijst geplaatst. Een wachtlijst van gewoon 6 maanden................................................
Laat dan maar zitten. 6 maanden duurt me te lang. Heb ik net de stap durven nemen om die kant op te gaan moet ik gewoon nog 6 maanden wachten :'(
Over die zes maanden wachttijd: ik denk dat ze een slag om de arm nemen. Ik denk dat het maximaal een half jaar wachten is, mogelijk vallen er een aantal afspraken uit en kun je er eerder terecht. Als ik jou was zou ik snel die vragenlijst invullen en opsturen.
Ik heb de formulieren ingevuld, kreeg in december een brief dat ik op de wachtlijst kwam. Vanmorgen kreeg ik de uitnodiging voor de intake, 22 april om 10.45 mag(moet) ik dr heen....
laat dan wel weten hoe het gegaan is!
Je hebt een belangrijke stap genomen en daar reactie op gekregen.
Nu maar proberen je van te voren niet al te druk te maken over die afspraak.
Als ik je eerste berichtje lees, denk ik te weten dat je er niet alleen voor staat: je vriend zal je steunen.
Ik ben benieuwd naar je volgende berichtje.
vind het erg dapper van je,
bij de intake zullen ze niet meer doen dan alleen misschien even in je gebit te kijken en een gesprekje met je hebben. neem misschien je vriend mee, of een beste vriendin die je een beetje kan steunen.
ben benieuwd hoe het gegaan is, laat het eventjes horen.
Mijn vriend gaat inderdaad met me mee. Heeft gelijk de dag vrij genomen. Hij vond ook al dat we na de afspraak wat leuks moesten gaan doen. Ik vrees alleen dat ik die nacht daarvoor geen oog dichtdoe dus ik denk dat daar niks van komt.
Heb het nu ook aan een aantal collega's op mijn werk verteld.De reacties waren enorm positief. Ik vond dat mijn directe collega's wel moesten weten waar ik mee bezig ben. Ws ben ik rond die tijd net wat meer gespannen.
Wat hardstikke aardig van je vriend dat ie bedacht heeft om na de afspraak samen iets leuks te gaan doen!
En wat als je er nu eens vanuit gaat dat je die nacht ervoor wél gewoon lekker slaapt?
Misschien denk je, als ik dat zeg: "Die is gek, dat kan toch helemaal niet", maar je zou zo'n gedachte over hoe je je van te voren kunt/wilt voelen eens uit kunnen proberen....
Nu voel ik dat niet zo, maar ik weet wel dat t goed is.
Ik laat morgen of overmorgen wel weten hoe het gegaan is.
Ook zijn er foto's gemaakt. Nu gaan zij contact opnemen met de verzekering en kan ik naar alle waarschijnlijkheid over 6weken/twee maanden beginnen. We gaan dan heel rustig starten en dan zou het met mijn bruiloft (december) af zijn :)
Het is me echt heel erg meegevallen. Nu nog de behandeling, maar ik heb er nu alle vertrouwen in dat dat ook goed gaat komen.
Ik hoop voor je dat het allemaal gaat mee vallen! En dat je naast dat je een "stralende" bruid zult zijn op je huwelijk ook mooie stralende tanden hebt. :D
Sterkte!
Verder kreeg ik afgelopen woensdag avond een enorm dikke en pijnlijke wang. Ik was gelijk bang voor mijn mond. Heb de volgende ochtend het ziekenhuis gebeld of ik langs mocht komen. Dat kon dus niet, ze doen niet aan spoed hulp. Toen maar de tandarts van mijn man gebeld, en ja hoor, je zal net zien... op vakantie :(. Dus toen maar naar de huisarts, hij constateerde een speekselklierontsteking. heb antibiotica gekregen en het is bijna over.
Maar ja, mijn mond. Ik heb 14 oktober de eerste afspraak. Had een maand geleden al eens gebeld om te vragen of ik niet eerder kon komen. Vind het allemaal zo lang duren.
Werd ik vanmorgen zomaar ineens gebeld... Of ik morgenmiddag kan komen. Er heeft iemand afgebeld en ik had een aantekening bij mijn naam dat ik wel eerder wilde.
Uiteraard heb ik ja gezegd, zit nu toch nog thuis door ziekte. Maar vind het zoooo eng, ik weet dat er nog weinig gaat gebeuren. Maar dan nog....
Helllllp
Gisteren werd ik weer gebeld. Of ik vandaag wilde komen, er was iemand uitgevallen. Nou, eigenlijk wil ik niet :o , maar laten we dat maar wel doen. Vandaag is er een gaatje geboord en gevuld. Eerst heeft ze weer alles uitgelegd. En daarna heeft ze een zalf op mijn tandvlees gedaan, zodat ik de verdoving niet zal voelen.. Wat een smerige troep.. bah wat was die vies. Maar het werkte wel :lol:
Daarna de verdoving erin en begonnen met boren. Ondertussen voelde ik wel wat, dus nog een verdoving erin. Wat was dat fijn.. er wordt naar mij geluisterd. Daarna nog een keer proberen... maar weer voelde ik wat :-?. Dus daarna is er nog een dubbele in gegaan. Het gaatje boren en vullen was een eitje eigenlijk.. Ik ben zo blij dat het erop zit. Ik heb nu wel wat last, maar dat is ook niet zo gek. Er is een poos niks in die mond gebeurd, en nu ineens dit.
14 oktober mag ik weer, of... als ze bellen kan het eerder. En ik denk dat ik dan wel zeg dat ik langs wil komen als ze me bellen :smt003
En vooral fijn dat er naar je wordt geluisterd.
Veel succes verder!
We hebben afgesproken dat we volgende keer (overmorgen) gaan voor een wortelkanaalbehandeling. En dan gaat er dus ws al gelijk een voortand mooi gemaakt worden :D :D :D :D Ik ben er zo blij mee. Mijn tandarts is een tof mens, dat ik dat ooit over iemand zou zeggen die dat beroep gekozen heeft!