Hoest griep en wortelkanaalbehandeling

Author:
krissy
Posted:
zo, 01/25/2009 - 17:31
Hoi,

Moet volgende week WKB laten afwerken, de tandarts schatte het op een uur.
Nu zit ik met een verschrikkelijke hoest, ben bang dat het niet goed gaat lukken zo, en vraag me af of er zo geen bacteriën in de kanalen of kies kunnen geraken?

Langs de andere kant is er al ne keer afgebeld geweest en een keer verlof van een week , dat ik toch twijfel om het weer uit te stellen.

Wie weet raad?

Krissy
Spiegeltje

Bij een wortelkanaalbehandeling gebruikt de tandarts standaard een rubberdam (ook wel cofferdam geheten). Dat heeft veel voordelen, overigens ook bij andere behandelingen maar dan is het niet standaard. Een daarvan is dat af en toe hoesten de behandeling minder hindert en mondbacterien moeilijker in de kanalen kunnen komen. Gebruik de zoekfunctie voor meer info. Dus af en toe een beetje hoesten kan niet zoveel kwaad denk ik. Ik weet niet wat de tandartsen vinden natuurlijk, maar 'verschrikkelijk' hoesten in de stoel lijkt me zeker niet prettig, niet voor de patient en niet voor de tandarts. Misschien maar gewoon even aan de tandarts voorleggen? Die kan ook aangeven of het - eventueel - verantwoord is de behandeling verder uit te stellen. In het algemeen is dit niet kritisch.
zo, 01/25/2009 - 17:49 Permalink