kies laten trekken

Author:
cazeveen
Posted:
wo, 02/18/2009 - 12:32
Hallo

Ik heb maandag mijn kies laten trekken nadat ik al heel veel ellende heb gehad van een zenuwbehandeling etc. Vanaf begin januari zit ik hier al mee. Ik had gehoopt nu de kies er uit is dat de ellende voorbij zou zijn, maar helaas...ik heb er een ontsteking bij. Nu heb ik al wat berichtjes in jullie forum gelezen en het komt allemaal bekend voor. (alveolitis). Ik ben niet meer bij de tandarts geweest maar ik heb telefonisch contact gehad. Zij zegt dat ik moet gaan spoelen met lauw water en dat het vanzelf over gaat. Ik heb eigenlijk nog 1 vraag en dat is; Ik heb steeds een vieze smaak in mijn mond. mijn mond loopt vol met speeksel en vieze troep. Ik denk zelf dat dat pus/etter is...kan dit kwaad? Want ik spuug het wel steeds uit maar je slikt het ook vaak door (vooral s'nachts). Het is niet mijn verstandskies. Het is de 3e kies na mijn tandenrij. In de onderste kaak. Ik heb in het verleden ook heel veel last gehad met het uithalen van de verstandskies in de zelfde kaak....ook helemaal ontstoken.
is alleen wat spoelen voldoende? Af en toe zit er ook wat bloed tussen, maar dat is vooral s'nachts omdat er dan druk op komt..(denk ik)

Alvast bedankt voor een reactie.
Anneke
Tineke38

je zou aan je tandarts kunnen vragen of je mag spoelen met chloorhexedine ( weet niet hoe je het precies schrijft)..je krijgt er als het goed is dan een spuitje bij.....dat zou afdoende moeten zijn..of eventueel een antibiotica als het ontstoken blijft
wo, 02/18/2009 - 13:56 Permalink
cazeveen

Ik heb nog niet zo lang geleden een anti-biotica gehad, omdat ik hiervoor dus ook al een ontsteking had. Ik heb begepen dat je niet zo snel weer een kuur mag hebben.

Ik heb zelf nog wel een spuitje, ik heb vanmorgen al contact met mijn tandarts gehad en die zei dat ik gewoon moest spoelen met water. Maar het pus wat in de mond komt houdt gewoon niet op. Ik spuug alles eruit en het komt er net zo hard weer in....

Anneke
wo, 02/18/2009 - 14:19 Permalink
cazeveen

Ja vind ik zelf ook ,maar ik heb haar vanmorgen gebeld en zei zegt dat het niet nodig is. Ik heb haar zelfs gevraagd of het ook verstandig was om zowiezo na een paar dagen even terug te komen. ik krijg als antwoord dat er gewoon 10 dagen voor staan.
kan het ook kwaad dat je dit doorslikt? (push) Ik ga ervan uit dat het push is omdat het enorm stinkt en er is steeds een bittere smaak in mijn mond.

Anneke
wo, 02/18/2009 - 15:14 Permalink
cazeveen

Hallo

We zijn nu bijna 1.5 week verder en nog steeds klachten. Ik heb aldoor een heel branderig gevoel in mijn mond; mijn hele rechterkant (incl. tong ) is branderig. alles prikt aan die kant...heel zeurend gevoel. Nu is het wel zo dat dat vanaf vandaag wel minder geworden is, maar nu krijg ik af en toe felle steken vanuit de wond. kan iemand mij vertellen of dit goed is?
De tandarts wimpelt het af, maar ik ben bang dat het toch nog weer de verkeerde kant op gaat ipv de beterende kant...
wo, 02/25/2009 - 16:15 Permalink
patricialive

misschien dat je toch nog één keer een afspraak moet maken bij de tandarts.
en dat je gewoon moet zeggen dat je het niet vertrouwd. of maak een afspraak voor een seccontopion bij een andere tandarts.
ook zou je om een pijnstiller met antibiotica kunnen vragen, laat even horen hoe het gaat.
wo, 02/25/2009 - 18:16 Permalink
cazeveen

Hoi

Ik ben afgelopen donderdag naar de tandarts geweest en zij heeft een foto gemaakt. Daar is niets op te zien. Alles groeit mooi dicht en de ontsteking is ook niet meer te zien. Ik heb nu andere pijnstillers gekregen: Naproxen Actavis 250mg en Omeprazolcapsules. De laatste is voor ter bescherming van de maag. Ze heeft mij deze medicijnen voorgeschreven omdat het zo'n branderig gevoel is in mijn mond. ( de gehel rechterkant) De medicijnen helpen niet echt. Als ik een goede nachtrust heb gehad is het een halve dag goed. Dan is het gevoel ook helemaal weg, maar tegen de avond en s'nachts is het weer helemaal mis.....Als het binnen 3 dagen niet over is, stuurt de tandarts mij door naar de kaakchirurg.

Het is nu bijna 14 dagen geleden en og steeds last dus....heeft iemand dat ook dat er zo'n branderig gevoel is aan 1 kant van de mond? Het is net of trekken ze aan al mijn tanden en het rare is dat dit de bovenkaak is terwijl de kies getrokken is uit de onderkaak...

groeten Anneke
za, 02/28/2009 - 13:02 Permalink
barbara1983

Dat branderige gevoel herken ik niet. Alveolitis wel. Bij mij duurde het 1.5 maand eer dat het helemaal genezen was. Heb een week gespoeld en daarna moet je dat juist niet meer doen, anders spoelt elke keer het korstje weg. Ibuprofen helpt goed tegen de pijn en is ook ontstekingsremmend! Echt, het komt goed!

Succes!
di, 03/03/2009 - 12:20 Permalink