tong zenuw geraakt

Author:
mantra54
Posted:
za, 02/28/2009 - 14:30
Bij het verdoven voor de extractie van de 3.7 (eigenlijk de 3.8 want het is de verstandskies) heeft de kaakchirurg vrijdagmiddag 27/2 mijn tongzenuw geraakt, of althans; deze mee verdooft??, ik dacht dat ze perongeluk mijn tong raakte met de naald, maar ze zei dat het wel vaker voorkwam, het leek wel of er tig Volt door mijn tong ging.

Vandaag voelt het nog steeds heel raar aan mijn tong;
gaat dit vanzelf weer over?.
mantra54

Bedankt voor de reaktie, ik hoop het maar dat het weer wegtrekt, tis echt een vervelend
gevoel, net alsof je je verbrand hebt of zo aan dat deel.

Het rotte is dat ik rechtsonder ook nog een verstandskies heb zitten :-?

Komt dit overigens alleen maar bij de verstandskies voor?.
za, 02/28/2009 - 15:49 Permalink
Lieneke

Nee, niet enkel bij verstandskiezen. Het kan voorkomen bij verdovingen in de onderkaak, waarbij je die kiezen verdoofd (soms werkt dit wel eens tot en met de tanden). De prik krijg je dan wel bij de verstandskies (of de plek waar een verstandskies zou kunnen zitten) in de buurt. De verdoving heeft de naam 'mandibulair blok'.
zo, 03/01/2009 - 10:14 Permalink
mantra54

Dank je wel Lieneke..

Ik heb namelijk al heel veel meegemaakt met mijn gebit, en dit was echt de 1e keer
dat die tongzenuw werd geraakt, maar ik vond die kaakchirurg ook best wel wat
onverschillig, voor ik het wist duwde ze die naald erin, dat ging niet echt in alle rust en er de tijd voor nemend, misschien omdat haar su wat uitliep, het was al na 16.00 uur op de vrijdagmiddag :-?
zo, 03/01/2009 - 10:37 Permalink