Ik krijg in juni een blokjesbeugel voor mijn boventanden. Een aantal jaren geleden heb ik er ook al eentje gehad voor mijn ondertanden en had toen last van een slechte adem. Daarvoor had ik daar nooit echt last van, dus moest het wel aan de beugel liggen. Probeerde na elke maaltijd indien mogelijk telkens mijn tanden en mijn tong te poetsen en gebruikte ook zo'n tongschraper, dus aan een slechte hygiëne kan het denk ik niet gelegen hebben.
Ik heb nu dus een vriend en ik zou het voor hem zeker niet aangenaam vinden mocht ik bij die volgende beugel weer met hetzelfde probleem worstelen, dus is er misschien iemand die hier ook last van heeft/had en/of mij eventueel nog andere tips kan geven?
Alvast bedankt! :)
Ik heb nu dus een vriend en ik zou het voor hem zeker niet aangenaam vinden mocht ik bij die volgende beugel weer met hetzelfde probleem worstelen, dus is er misschien iemand die hier ook last van heeft/had en/of mij eventueel nog andere tips kan geven?
Alvast bedankt! :)
Re: Slechte adem door beugel?
slechte adem kan door verschillende oorzaken komen.
bijvoorbeeld door het eten van verschillende kruiden, of alcohol drinken, roken, ontstekingen en infecties
ook is het mogelijk dat je lijd aan Halitose.
maar doordat je nu een beugel hebt is het moeilijker om het allemaal goed schoon te houden. je moet echt volgens de 3b's poeten. ( binnenkant, buitenkant en bovenkant ) poets ook je tong mee en flos goed, zodat er geen etensresten meer tussen je tanden zit.
poets desnoods wat meer keer je tanden + je tond, ( achter je tong zitten ook veel bacterien)en dat ook na elke eetbeurt. kauw kauwgum voor een frissere smaak.
en desnoods moet je even aangeven aan je orthodontist. misschien dat hij de oorzaak kan geven.
succes
Bedankt voor je reactie, daar kan ik wel wat mee! :)
graag gedaan. en gaat het al een beetje, en weet je nu misschien al wat de oorzaak is of niet?
Momenteel heb ik mijn beugel nog niet en dus ook nog geen last van een slechte adem, maar zo gauw ik 'm krijg (22 juni), ga ik zeker gebruik maken van jouw tips! :)
Voor het gemak rijst gegeten vanmiddag. Alleen er niet aan gedacht dat currysaus zo'n 'leuk' kleurtje aan je blokjes geeft... nog maar wat extra poetsen dan zodadelijk. Ik merk dat ik weer even uit de beugels ben. :D
Ik zag net dat er op het blokje op mijn twee voortanden een heel klein rood stukje zit en op die op mijn hoektanden een heel klein groen stukje. Kan me niet herinneren dat dat voor de blokjes op mijn ondertanden ook zo was, die waren gewoon helemaal zilverkleurig. Is dat nu om er een extra touch aan te geven of hebben die kleurtjes ook een functie? Je ziet het wel amper, alleen als je goed kijkt.
Ik heb een witte beugel, en toen ik 'm kreeg zaten er allemaal roze stipjes op. De assistente die de beugel plaatste, vertelde dat die voor haar bedoeld waren, ik neem aan om precies te weten hoe ze de slotjes moest plakken. Na ongeveer een week waren de stipjes weg. Op zich best jammer, want roze is wel hélemaal mijn kleur :smt050
Ik heb het vermoeden dat die kleurtjes er bij jou om dezelfde reden opzitten. Als ik het mis heb, hoor ik het wel.
en bevalt het nog een beetje je beugel :wink:
die kleine stippel kleurtjes op de brackets hebben een fuctie voor de assistente, zo weet ze hoe ze ze moet plakken, ook voor boven en onder.
door middel van poetsen, gaat dat kleurtje weg. ong. een paar dagen..
tsja en kerrie eten is niet zo heel handig:P heb je witte slotjes? :smt002
De gele kleur van mijn currysaus van gisteren is trouwens ook al zo goed als verdwenen. Gelukkig heb ik zilverkleurige blokjes en geen witte. :)
Verder valt het allemaal goed mee. Ik wist al een beetje hoe het in mekaar zat met mijn blokjes voor mijn onderkaak van een paar jaar geleden, maar blokjes bovenaan vind ik toch wel enigszins lastiger. Nu ja, ik kijk alvast uit naar het eindresultaat... normaal gesproken moet ik een jaartje geduld hebben. Heb me alvast voorgenomen om voor mezelf elke maand een foto van mijn gebit te nemen, ik wil dit keer graag eens de vorderingen zien en kunnen vergelijken. Heb al gezien hier dat er nog mensen dat doen en lijkt me wel leuk. :)