Klamme handen en buikpijn

Author:
ramaekd
Posted:
ma, 03/02/2009 - 11:02
Nadat ik 10 jaar niet geweest ben, heb ik toch maar de stap gezet, omdat ik ontzettende last van mijn verstandskiezen heb, boven EN onder in mijn mond...

Poets me helemaal wezenloos, maar pijn gaat niet weg...

Mag morgen om kwart over tien plaatsnemen in de stoel.... Helaas niet van Felderhof...

Wish me luck! (en moed...)

Waahhhhhh.... Hoe meer ik hier lees, hoe minder zin ik er in krijg morgen :(
rixt

Hallo Ramaekd,

Heel erg goed van je, zeg, dat je de eerste en moeilijkste stap al hebt gezet: een afspraak maken. Want het zal wel niet zomaar zijn dat je tien jaar niet bij een tandarts bent geweest.

Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van veel wat er op dit forum geschreven is. Maar je kunt hier toch ook wel heel wat positieve berichten vinden, hoor.
Bijvoorbeeld dit berichtje van Fer van nog geen anderhalve week geleden:

"Toevallig kwam ik mijn eerste post op dit forum tegen, de post bovenaan dit topic. Heel apart, ten tijde van het plaatsen was ik echt zeer angstig voor de tandarts en al 7/8 jaar niet meer geweest.

Inmiddels ben ik alweer 3 afspraken (TA & MH) verder en de schade valt erg mee, een aantal gaatjes en de getrokken kies in december natuurlijk. Tevens heb ik een goede kliniek gevonden en een hele aardige tandarts, geen centje angst meer over, werkelijk helemaal niets... Dit maakt het leven echt zo veel gemakkelijker

Toch hebben de reactie's op dit forum zeer bij gedragen aan bovenstaande, waarvoor nogmaals mijn dank

Dat wilde ik nog even laten weten, hopelijk hebben andere angstige mensen hier ook iets aan."

Als je het moeilijk vindt tussen al die berichten de positeve te vinden, misschien dat iemand voor wie dit "leesvoer" minder beladen is, je kan helpen. (Je hebt toch de "tips voor mensen die bang zijn voor de tandarts" wel gelezen?)

Ik wens je in ieder geval heel veel succes toe, morgen.
En die moed, die hoef ik je niet toe te wensen, want die heb je al, dat weet ik zeker!

P.S.
Ik heb nog even een berichtje dat Ananas kort geleden plaatste voor je opgezocht. Mogelijk helpt dit je "contact te krijgen of te houden met je moed":

Toen ik mijn verstandskiezen moest laten trekken was ik ook doodsbang van te voren, maar dat bleek helemaal nergens voor nodig. ik heb gemerkt dat mensen in de omgeving veel ergere verhalen vertellen dan hoe het daadwerkelijk is. ik moest twee keer, één keer voor de rechterkant (boven en onder) en één keer voor de linkerkant (ook boven en onder). De eerste keer voelde ik helemaal niets van de prikken, de tweede keer voelde ik één prik wel een beetje, maar dat was nog steeds niet heel erg. Het irriteerde meer dan dat het pijn deed.

Het getrek en gewrik aan je kaak lijkt heel eng, maar je voelt er niets van. En de kiezen zijn er echt in een paar tellen uit! Ik zou me dus vooral niet te bang maken, al is dat moeilijk, weet ik uit mijn ervaring van toen ik de eerste keer moest.

De eerste keer heb ik trouwens ook geen napijn gehad, wel een beetje verhoging. De tweede keer had ik wel napijn, maar dat is met goede pijnstillers en een dagje rust goed te bestrijden.

Heel veel succes bij de kaakchirurg straks!
ma, 03/02/2009 - 15:04 Permalink
ramaekd

Pffffffffffff...

Da's achter de rug! Eén verstandskies is getrokken, en de pijn valt reuze mee.
Die dingen zitten wel goed vast zeg! Mooie is wel dat je er inderdaad gewoon helemaal niets van voelt.
Gelukkig.

Ik hoop dat het meevalt wanneer de verdoving is uitgewerkt... Anders maar weer wat paracetamolletjes erin.

Volgende weer terug voor de rest.
di, 03/03/2009 - 11:02 Permalink