gezwollen neusslijmvliezen na kaakchirurgie

Author:
elzenweg
Posted:
wo, 10/08/2008 - 13:04
Hallo, ik heb 15 januari een kaakchirurgische ingreep ondergaan vanwege een kleine ontsteking aan een wortelpunt. Vanaf die datum heb ik opgezwollen slijmvliezen. Ik snotter altijd of mijn neus zit dicht.
Mijn sinus loopt heeeeel dicht langs de wortelpunt, vertelde de tandarts. Hij heeft mij terug verwezen naar de kaakchirurg. Ik dacht zelf aan een allergie voor het materiaal wat is gebruikt. Wie kent dit probleem?
ype66

al jarenlang heb ik last van geirriteerde neusslijmvliezen. bij het minste en geringste zetten ze op; luchtjes/pollen/stuifmeel/koude lucht/verminderde weerstand zijn hier vooral de oorzaak van. er is altijd wel iets wat herstel tegenwerkt. door deze chronisch opgezette neusslijmvliezen adem ik voornamelijk door de mond, wat bij mij tot longproblemen leidt. net als jou heb ik echter ook (al jarenlang) een ontstoken wortelpunt aan een voortand. hier is door mijn vorige tandarts nooit aandacht aan geschonken. deze constateerde een fistel waardoor de "push" ofwel "etter" zich een weg naar buiten baande. actie hierop was niet nodig. m'n huidige tandarts heeft mij nu, na een onsuccesvolle wortelkanaalbehandeling, doorverwezen naar de kaakchirurg.
na jou verhaal gelezen te hebben, leg ik nu ook een link tussen ontstoken wortelpunt en ontstoken neusslijmvliezen. als dit terecht blijkt, is het toch jammer dat m'n huisarts hier niet van op de hoogte is. had hem een boel werk bespaard, en mij een boel leed.
vr, 03/06/2009 - 10:15 Permalink