Ik heb al eens eerder een bericht geplaats over een gaatje, dit keer heb ik dus een gaatje.. ik zit hier nog in Amerika voor precies 3 maand, en direct als ik thuiskom heb ik een afspraak met de tandarts om gaatjes te vullen, nou wil ik het over mijn tand hebben nu. deze tand is 25 Januari gevuld, alleen ik begon afgelopen maand weer pijn bij kou te voelen, net aan het rand van mijn tandvlees doet de kies zeer (al sinds december voor en na het vullen) ik voel heeel soms bij warm eten even een steekje maar dan is het snel weer weg. ik denk dus dat er weer een gaatje is, of dat het er nog steeds is, zou ik kunnen wachten tot 10 Juni? ik heb geen pijn, alleen voel ik bij koud water een beetje pijn. ik poets met Elmex twee keer per dag en flos 2 keer per dag plus mondspoelwater. zou ik het kunnen uithouden met dat spul? of is drie maanden te lang?
Re: Drie maand wachten met het vullen?
Je kunt een tandpasta voor gevoelige tandhalzen proberen. Vooral ook niet te hard poetsen.
met vriendelijke groet
Tot en met 21 jaar in ieder geval wel. Boven die leeftijd moet je het zelf betalen als het door de tandarts gebeurt. Als je aanvullend verzekerd bent wordt het doorgaans vergoed.
Als het bij de kaakchirurg gebeurt (aan u de keuze) wordt het vergoed door de basiszorgverzekering. Dat heeft dan wel gevolgen voor het eigen risico uiteraard (minimaal 150 euro). De werkelijke kosten bij de kaakchirurg, die je niet rechtstreeks voelt, zijn veel en veel hoger dan 150 euro. Terwijl de tandarts het voor minder kan.
N.B. vaak wordt doorverwezen naar de kaakchirurg omdat het om een complexe extractie gaat die de tandarts niet kan of wil doen.
N.B. Gewijzigd door Spiegeltje. Foto zichtbaar gemaakt.