Ik heb dinsdag jl. een Wortelkaanbehandeling gehad aan mijn hoektand linksboven.
Ging op zich goed, alleen na het uitwerken van de verdoving krreg ik ontzettende napijn.
Panadol hielp een 1/2 uurtje, ik heb er zeer veel van gegeten.
Gevolg: hele nacht niet geslapen en dikke en pijnlijke wang links naast mijn neus.
Woensdagochtend meteen tandarts gebeld en ik mocht weer langskomen.
Noodvulling er uit, wederom schoonmaken en weer een noodvulling geplaatst.
Ook een antibiotica kuur gekregen tegen bacterie infectie.
Nu is de pijn dragelijk, alleen werd ik vanochtend wakker en zag ik dat de dikke wang was uitgebreid, ik heb nu ook een opgezette wang op de linker onderkaak).
Het lijkt dus dat de dikke wang zich uitbreidt, is dit normaal?
De dikke wang onder doet geen pijn, naast mijn neus nog wel als ik er op duw.
Iemand enig idee of dit normaal is en weer wegtrekt, of moet ik wederom naar de tandarts bellen?
Ging op zich goed, alleen na het uitwerken van de verdoving krreg ik ontzettende napijn.
Panadol hielp een 1/2 uurtje, ik heb er zeer veel van gegeten.
Gevolg: hele nacht niet geslapen en dikke en pijnlijke wang links naast mijn neus.
Woensdagochtend meteen tandarts gebeld en ik mocht weer langskomen.
Noodvulling er uit, wederom schoonmaken en weer een noodvulling geplaatst.
Ook een antibiotica kuur gekregen tegen bacterie infectie.
Nu is de pijn dragelijk, alleen werd ik vanochtend wakker en zag ik dat de dikke wang was uitgebreid, ik heb nu ook een opgezette wang op de linker onderkaak).
Het lijkt dus dat de dikke wang zich uitbreidt, is dit normaal?
De dikke wang onder doet geen pijn, naast mijn neus nog wel als ik er op duw.
Iemand enig idee of dit normaal is en weer wegtrekt, of moet ik wederom naar de tandarts bellen?
Re: Dikke wang na WKB, graag reactie
Klinkt bekend. Ik heb hetzelfde gehad na een WKB aan een kies rechtsboven. Het is nu twee maanden geleden en vandaag heb ik voor het eerst het idee dat de bult tussen mijn wang en kaak slinkt. De dikke wang was overigens na een dag of drie wel minder. Wekelijks worden de kanalen nog gespoeld en soms is de wang dan weer wat dikker.
Maar als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon de tandarts nog een keer bellen.
Heel veel sterkte in ieder geval.....
Als je wekelijks terugmoet om te spoelen, kost je dat een vermogen.
De verzekering dekt dit toch niet :smt010 ?
Ik ben nu voor de 3e dag bezig met de antibiotica en de zwelling is nog aanwezig in mijn wang (naast de neus en uitlopend tot onder mondhoek).
Als ik er op druk doet het naast mijn neus nog wel pijn, echter het is dragelijk.
Is het verstandig om te wachten met bellen naar de tandarts om te kijken of de antibiotica gaat aanslaan?
Juist omdat ik er niet veel last van heb vind ik het een beetje overdreven om zo snel alweer aan de telefoon te gaan hangen met de tandarts.
Wat is wijsheid, en kan het kwaad als ik het nog een paar dagen aankijk?
De kosten voor het spoelen vallen mij erg mee: 15,40 per keer (buiten de eventuele verdoving om).....Ik ga ervan uit dat de verzekering dit gewoon vergoed..maar ik heb de meest uitgebreide verzekering. Overigens zou ik hetzelfde doen op het moment dat de verzekering het niet vergoed. Mijn kiezen zijn me toch wel een hoop waard!!!
Bij mij werkte die AB eigenlijk niet voor mijn gevoel....maar ik kan me voorstellen dat het bij jou anders is.
Misschien het weekend even afwachten??
Groetjes,
Weekend even afgewacht, nu niet meer dik en bijna geen pijn meer.
Gaat dus de goeie kant op, ik moet eind maart de definitieve vulling laten plaatsen, tegen die tijd zal de drukpijn wel weg zijn denk ik :D
Na mij zowat vergiftigd te hebben met alles wat de naam pijnstiller heeft en diazepam,kon ik bij voorrang een gat laten steken door de kaakchirurg naast de kies,waar de pus uitspoot .
Nadat de verdoving was uitgewerkt was het nog veel erger, die ibu proven van 600 mg doen echt haast niks.
Dus twee diazepam een paracetamol een diclofenac, wiskey ,diazepam en `n oscorel.
Want ik liep als een kip zonder kop maar wat rond te jammeren.
Ik kon toen wel een uurtje slapen.
Als ik dat geweten had ,was ie gelijk getrokken!
Ik sprak iemand die de dag zegende toen hij alles had laten trekken.
Zijn kunstgebid vond hij een van de beste dingen van zijn leven!
De kies is ontzenuwd ligt nog open ,er zit een gaatje naast de wortel en uit allebei komt een hele vieze smaak.
Met minder als zes van die ibu poeders kom ik de dag en nacht echt niet door.
Maar mijn wang is weer dunner geworden na een week.en met minder poedertjes gaat nu het net .
Morgen gaat de tandarts de wortelkanalen weer dicht maken en dan mag ik over een paar weken naar de kaakchirurg voor een wortelpunt en zenuw...... behandeling.
Gruwelijk allemaal ,ik wist niet dat er zoveel pijn bestond.
Is dit allemaal wel normaal????????????? :smt010 :smt009 :smt011 :smt013
Ik heb al met al ruim 2 weken met een zere b*k gelopen.
Jouw verhaal wordt je ook niet bepaald vrolijk van, pus wat er uit spuit (gek genoeg had ik geen pus o.i.d.) terwijl er toch een flinke zwelling bleef.
Succes bij de kaakchirurg, lijkt me ook niet erg prettig.