Bewijzen uitvoeren behandeling

Author:
Ingekat43
Posted:
ma, 03/09/2009 - 08:34
Mijn dochter heeft een factuur ontvangen voor het uitvoeren van een wortelkanaalbehandeling, deze heeft zij echter nooit gehad.De rekeningen zijn eerst naar het verkeerde adres gestuurd, dus heeft zij hierop ook niet gereageerd. De zaak ligt nu bij de deurwaarder, en die wil haar voor de rechter zien. Hoe kan zij bewijzen dat zij de behandeling niet heeft ondergaan?
Lieneke

Heeft u al wel de tandarts hierover gebeld?

Bewijzen of er een endo is gedaan is vrij makkelijk: Hier bestaat een vitaaltest voor. Als de tandarts niet meer weet of het is gebeurd, kan hij dit zelf zo checken. Voor hard bewijs kan er een foto worden gemaakt.
ma, 03/09/2009 - 12:04 Permalink
Ingekat43

We hebben contact gehad met de tandarts, die blijft bij zijn standpunt dat zij deze behandeling heeft ondergaan. Helaas kwam de foto een dag na de rechtszaak pas bij ons binnen. Maar op deze foto is geen beugel te zien, dus nu twijfelen we nog meer. Mijn dochter had en heeft een vaste beugel, lijkt ons dat dat te zien moet zijn. Dus nu op zoek naar andere tandarts, en dan nieuwe rechtszaak om aan te tonen dat deze rekening dan inderdaad niet voor haar bedoeld is.
za, 03/14/2009 - 21:51 Permalink
Illuminus

Wat is er op de rechtszaak gezegd??? Lijkt me dat als op dat moment er geen foto door de tandarts aangeleverd is, dat men een foto laat maken van het element op de betwiste rekening, daar is duidelijk op te zien of er een wortelkanaalbehandeling heeft plaatsgevonden.
za, 03/14/2009 - 22:12 Permalink
Ingekat43

Volgens de rechter ging het nu om wel of niet betalen van de rekening en bijkomende kosten. Het onderwerp dat zij waarschijnlijk deze behandeling niet heeft ondergaan werd eigenlijk een beetje van tafel geveegd. De uitspraak komt over ongeveer 4 weken, dus dat zal waarschijnlijk nog een rechtszaak worden. Nadeel van zaken aangespannen door deurwaarders is dat er weinig ruimte is om je eigen zegje te doen, het is lopende band werk.

Wel wil ik iedereen alvast bedanken voor de reacties, ik zal binnenkort proberen de foto te uploaden.
di, 03/17/2009 - 20:20 Permalink
Spiegeltje

De uitspraak komt over ongeveer 4 weken, dus dat zal waarschijnlijk nog een rechtszaak worden

De vraag is wel of nog beroep mogelijk is.

Alleen tegen de uitspraken over een vordering van meer dan € 1.750,- kunnen mensen in hoger beroep gaan bij een gerechtshof. Daar is ook nog de bijstand van een advocaat voor nodig.

Ik neem tenminste aan dat het hier ging om een zaak bij de sector Kanton van de rechtbank (de vroegere kantonrechter)?.
di, 03/17/2009 - 21:07 Permalink
Illuminus

ik vind het zowieso een beetjevaag.....We staan al bij de kantonrechter (sorry zo blijf ik het noemen), er is twijfel over de uitgevoerde behandeling. Dus is er wat mij betreft sprake van een betwiste vordering.....

Dan is de kortste weg om gewoon dat bewijs op tafel te leggen, is dat bewijs er niet wordt het steeds lastiger....u lijkt een beetje laat wakker geworden de trein is al verder dan u denkt ben ik bang.
di, 03/17/2009 - 22:36 Permalink