Hallo
ik ben 27 jaar en heb te horen gekregen dat ik een kunstgebit moet krijgen aangezien al mijn tanden aangetast zijn door paradontitus en er valt niks meer te redden.
ik ben erg bang, ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat ik na het plaasten van de prothese niet goed kan praten en dat dit zlefs 3 maaden kan duren....ik kom gem. 2 keer per dag bij klanten en moet veel praten!!!!! tevens ben ik bang voor de reactie van anderen m.n. mijn collega's. ik wil niet vertellen dat ik een prothese heb want daar schaam ik me erg voor. wat voor excuus moet ik gebruiken?
mijn 3 bovenvoortanden zijn al 5 jaar gelden uitgetrokken en loop sindsdien met een plaatje...zelfs mijn partner (met wie ik al 8 jaar een relatie heb wist het niet tot 2 weken geleden!!!!!)
please help!!!!!
ik ben 27 jaar en heb te horen gekregen dat ik een kunstgebit moet krijgen aangezien al mijn tanden aangetast zijn door paradontitus en er valt niks meer te redden.
ik ben erg bang, ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat ik na het plaasten van de prothese niet goed kan praten en dat dit zlefs 3 maaden kan duren....ik kom gem. 2 keer per dag bij klanten en moet veel praten!!!!! tevens ben ik bang voor de reactie van anderen m.n. mijn collega's. ik wil niet vertellen dat ik een prothese heb want daar schaam ik me erg voor. wat voor excuus moet ik gebruiken?
mijn 3 bovenvoortanden zijn al 5 jaar gelden uitgetrokken en loop sindsdien met een plaatje...zelfs mijn partner (met wie ik al 8 jaar een relatie heb wist het niet tot 2 weken geleden!!!!!)
please help!!!!!
Re: jong en nu een kunstgebit
Is er echt geen redding?
Ben je al bij een paradontoloog geweest?
Die kunnen toch heel veel doen op dat gebied!
Een gebit op zo'n jonge leeftijd is voor de toekomst niet zo leuk, want dan gaat je bot slinken en heb je over 20jaar pas echt problemen.
Misschien zijn implantaten een optie maar ook daarvoor moet je eerst naar de paradontoloog om die paradontitis weg te krijgen.
Ik zou voor een second opinion gaan voordat ik alles er uit zou laten trekken (als je dat nog niet gedaan hebt) en zeker een paradontoloog bezoeken.
sukses
Paradontitus zit bij onze in de familie, ik heb meerdere malen een kweek gehad maar heeft niet geholpen....
worden de behandelingen van de paradontoloog vergoed door de verzekering of niet?
ik benten einde raad!!!!!
volgens mijn tandarts valt het niet meer te redden....
En mij is toen verteld( ik heb de hoogste verzekering) dat als je bij een mondhygieniste bent geweest het niet word vergoed,maar dat kun je allemaal uitzoeken.
Ze zijn heel erg duur die paradontologen maar dat je tandarts je daar nog nooit naartoe heeft verwezen vind ik vreemd.
Die weten alles van paradontitis af en behandelen dat ook.
Ik zou nog liever veel geld betalen dan alles er uitlaten halen omdat een tandarts dat zegt!
@Mya: als je even post welke tandartsverzekering je hebt kan ik proberen na te gaan wat er allemaal wordt vergoed.